x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce se întâmplă cu timbrul de mediu

0
11 Ian 2017 - 18:30
Ce se întâmplă cu timbrul de mediu


Legea Dragnea prin care au fost eliminate cele 102 taxe a abrogat şi timbrul de mediu. El trebuie achitat doar până la 1 februarie 2017, dată de la care se produce eliminarea lui efectivă.

De luna viitoare vor putea fi înmatriculate la liber orice fel de rable aduse din cimitirele de maşini ale UE, fără să se ţină cont de cât de mult poluează. Pentru că eliminarea timbrului - de altfel declarat ilegal de către instanţele europene sub orice fel de formă a fost promovat el - a lăsat în aer o importantă parte a bugetului ministerului Mediului, inclusiv cel care acoperă tichetul Rabla sau Rabla Electrică, este necesară introducerea taxei sub altă formă.

Potrivit declaraţiilor noului ministru al Mediului, ar exista probabilitatea ca gaura bugetară să fie acoperită printr-o acciză suplimentară pe benzină, de 0,05 lei pe litru de carburant, bani pe care îi vor plăti nu doar cei care-şi cumpără maşini, ci toţi românii, inclusiv cei care nu merg cu automobilul, dar finanţează indirect gaura prin cumpărarea unei pâini în preţul căreia se regăseşte şi transportul calculat în funcţie de litrul de carburantul.

O lovitură dură va fi aplicată însă producătorilor interni de automobile - Dacia şi Ford – care erau protejaţi de taxă faţă de invazia rabelor. Conform APIA, vânzările de autombile din producţia internă ar putea scădea cu circa 30% ceea ce ar putea avea ca efect concedieri colective la cei doi producători autohtoni.

Ministrul Mediului se gândeşte că în contextul eliminării timbrului se pot asigura comensaţii către producătorii auto din România, ceea ce însă ar însemna un nou efort bugetar şi o încălcare a politicii europene în materie de concurenţă ce poate atrage sancţiuni din partea UE.

Citeşte mai multe despre:   timbrul de mediu,   mediu,   auto

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 3671
Rezultate EVALUARE NAȚIONALĂ 2018. Cum se calculează media de admitere în clasa a IX-a
Serviciul de email marketing furnizat de