x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Schimbari DURE la Volkswagen după scandalul emisiilor

Schimbari DURE la Volkswagen după scandalul emisiilor

06 Oct 2015   •   16:12
Schimbari DURE la Volkswagen după scandalul emisiilor

Noul director general al Volkswagen, Matthias Mueller, a avertizat marţi asupra schimbărilor dure care vor avea loc la producătorul auto german, primul indiciu că ar putea fi redus numărul locurilor de muncă ca răspuns la scandalul emisiilor, transmite Reuters.

'Soluţiile tehnice pentru rezolvarea problemelor sunt vizibile. Totuşi, consecinţele financiare şi comerciale nu sunt clare. Prin urmare, vom revizui toate investiţiile planificate, iar cele care nu sunt urgente vor fi amânate sau eliminate. Ne vom ajusta programul de eficienţă. Voi fi foarte deschis: aceste schimbări vor fi dureroase', a explicat şeful VW la o întâlnire cu angajaţii companiei.

Recent, surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au anunţat că bugetul de investiţii planificat de VW până în 2018, în valoare de 100 miliarde de euro, va fi redus ca răspuns la scandalul emisiilor.

Marţi, acţiunile Volkswagen au urcat la Bursa de la Frankfurt cu 2%. Acţiunile Volkswagen au coborât, săptămâna trecută, până la un minim record al ultimilor patru ani, pe măsură ce autorităţile de reglementare din mai multe state au lansat investigaţii referitoare la producătorul auto german.

Grupul Volkswagen a recunoscut, recent, că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.

Duminică, publicaţia germană 'Bild am Sonntag' anunţa că o investigaţie internă la VW a arătat că unii ingineri au recunoscut că în 2008 a fost instalat un software care permitea maşinilor cu motor diesel să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor, dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Decizia ar fi fost luată deoarece inginerii au constatat că nu există niciun mod în care să poată fi îndeplinite cerinţele privind standardele pentru emisii şi controlul costurilor.

Agerpres

×
Subiecte în articol: Volkswagen Matthias Mueller