x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Teoria relativității în matematica ASF: 2.011=6.200=7.960, în funcție de anotimp

Teoria relativității în matematica ASF: 2.011=6.200=7.960, în funcție de anotimp

de Diana Scarlat    |    13 Oct 2016   •   12:00
Teoria relativității în matematica ASF: 2.011=6.200=7.960, în funcție de anotimp

Transportatorii acuză ASF de iresponsabilitate și arată că negocierile cu reprezentanții Guvernului și ai parlamentului au fost încălcate grav de Autoritatea de Supraveghere Financiară. Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR) respinge categoric propunerea ASF cu privire la cotația de prima în sumă de 7.960 lei a unei polițe RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone și reamintește tuturor faptul că prima de risc pentru aceasta categorie reprezintă 2.011 lei - conform raportului Milliman -, iar diferența de 5.949 lei reprezintă costuri administrative și profitul societăților de asigurări pentru produsul RCA.

 

Reprezentanții patronatelor din Transporturi au încheiat negocierile cu reprezentanții Guvernului și cei ai ASF pe 14 septembrie, când s-a stabilit și s-a comunicat oficial un tarif de referință la autovehicolele peste 16 tone, de aproximativ 6.200 lei/an. ASF a prezentat, la o lună după comunicatul oficial, un tarif de 7.960lei/an, pretinzând că profitul asiguratorului este de numai 1%.

 

COTAR a participat la ședința organizată la Autoritatea de Supraveghere Financiară, la data de 12 Octombrie, unde șeful ASF, Mișu Negrițoiu a prezentat propunerea de tarif RCA pentru un autovehicul de peste 16 tone, aceasta fiind în cuantum de 9.800 lei/an. Președintele ASF a explicat că a luat în considerare alocarea unor costuri de administrare în cuantum de 40% inițial, după care l-a scăzut la 35% pentru produsul de asigurare obligatoriu numit RCA. „În fața argumentelor aduse de transportatori, Negrițoiu a început negocierea tarifului RCA, încercând din răsputeri să mențină o cotație cât mai ridicată a acestui produs de asigurare obligatoriu, adresând, în final, propunerea de 7.960 lei, pentru autovehicule de peste 16 tone, clasa B0”, se arată într-un comunicat al COTAR.

 

Observăm în continuare același comportament protecționist al domnului Negrițoiu, atunci când sunt aduse în discuție interesele financiare ale multinaționalelor din asigurări. Dânsul lansează niște propuneri absolut iresponsabile, pornind de la ideea că toți consumatorii captivi de polițe de asigurări sunt datori să plătească niște costuri supradimensionate firmelor de asigurări, costuri care ascund, în realitate, profitul societăților de asigurări, pentru un produs de asigurare obligatoriu. Atunci când cheltuielile firmelor de asigurri sunt de aproape 3 ori mai mari decât prima de risc, vorbim, fără echivoc, despre îmbogățire fără just temei. Industria transportatorilor nu poate susține astfel de costuri dezechilibrate în raport cu daunele produse, România fiind singura țară din Europa în care cheltuielile de administrare ale firmelor de asigurări sunt triple, în raport cu prima de risc și, culmea! arbitrul pieței susține o asemenea enormitate!”, spune Vasile Ștefănescu, președinte COTAR.

 

Confederația COTAR se declară total nemultumită atât de valoarea finală nenegociabilă transmisă de către președintele ASF, cât și de atitudinea părtinitoare a acestuia, atunci când sunt în joc interesele asiguratorilor. „Președintele ASF, Mișu Negrițoiu, a negociat un tarif RCA exact ca un precupeț din piata Matache, ce dorește să mențină un preț ridicat la o ceapă degerată, știind că nu mai are concurență la tarabă”, comentează Vasile Ștefănescu.

 

 

×
Subiecte în articol: albert einstein teoria relativitatii