x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi CNAIR se lauda ca in 2017 a deblocat zeci de proiecte

CNAIR se lauda ca in 2017 a deblocat zeci de proiecte

18 Dec 2017   •   08:58
CNAIR se lauda ca in 2017 a deblocat zeci de proiecte

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reabilitat anul acesta sute de kilometri de drum naţional, a consolidat poduri consolidate, a deblocat zeci de proiecte şi a dat în folosinţă 15,4 kilometri de autostradă, informează CNAIR printr-un comunicat.

 

Astfel, în luna martie 2017, CNAIR SA a recepţionat primii 15,4 km de autostradă din acest an, pe lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Pe trei dintre secţiuni (A,B,C) şi la Nodul Margina, a fost deschisă circulaţia doar după ce CNAIR SA a efectuat expertize tehnice privind calitatea lucrărilor executate, iar constructorului (Asocierea Salini Impregilo SpA - S.E.C.O.L. SpA), i s-a cerut să ofere o garanţie suplimentară de patru ani, pentru anumite lucrări.

"Din decembrie 2015, aceasta a fost practic prima inaugurare a unui nou segment de autostradă şi a făcut ca numărul de kilometri de şosea de mare viteză pe care se circulă acum în România să ajungă la 748", precizează reprezentanţii companiei.

Potrivit acestora, în luna noiembrie a acestui an au fost recepţionaţi încă 8,7 km de autostradă, pentru sectorul Gilău - Nădăşelu, însă acest sector va fi însă deschis circulaţiei doar anul viitor, după finalizarea lucrărilor începute tot în 2017 la podul care va traversa Someşul Mic, în continuarea A3, spre Câmpia Turzii.

În ceea ce priveşte lucrările la proiectele de autostrăzi aflate în execuţie, s-a obţinut anul acesta "un important progres" pe majoritatea şantierelor.

Dintre toate proiectele de autostrăzi aflate în construcţie în acest moment, cel mai avansat este lotul 3 al autostrăzii Sebeş-Turda, care la ora actuală este aproape finalizat. Pornite de la un stadiu de 65%, la începutul anului, lucrările au evoluat anul acesta cu 35%m precizează CNAIR.

"Însă CNAIR SA a fost nevoită să amâne pentru luna ianuarie 2018 recepţia la finalizarea lucrărilor pe acest lot, după ce comisia de pre-recepţie a constatat la faţa locului că există o serie de lucrări nefinalizate sau care nu au respectat proiectul tehnic", se menţionează în comunicat.

Lotul 4 al aceleiaşi autostrăzi a pornit de la un stadiu fizic al lucrărilor de 60% în luna ianuarie şi a ajuns acum la 95%, înregistrând anul acesta un progres de 35%. Inclusiv acest sector de autostradă urmează să fie recepţionat anul viitor, după finalizarea tuturor lucrărilor.

Conform CNAIR, o evoluţie semnificativă (32%) s-a înregistrat anul acesta şi pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda, unde stadiul lucrărilor a ajuns la 48%, faţă de 16%, în ianuarie 2017. Se preconizează că şi acest lot va putea fi deschis circulaţiei anul viitor.

Pe aceste loturi de autostradă contractele au fost semnate în anul 2014, iar evoluţia medie anuală a lucrărilor a fost cuprinsă, până la începutul anului 2017, între 16% şi 22%.

Lucrările la lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva au evoluat cu 25% anul acesta, pornind de la 48% în luna ianuarie şi ajungând la un progres fizic de 73% la ora actuală. Reprezentanţii companiei susţin că acest lot ar fi putut fi mult mai avansat, dacă în anii anteriori ar fi fost soluţionată problema peşterii cu lilieci de la Şoimuş, care a ţinut practic în loc antreprenorul o lungă perioadă de timp. CNAIR SA a reuşit în 2017 să obţină relocarea liliecilor din peştera respectivă şi astfel în luna septembrie să poată acorda constructorului permisiunea legală de a relua lucrările în zonă. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în anul 2013, iar evoluţia medie anuală a lucrărilor, până în luna ianuarie 2017, a fost de 12%.

În ceea ce priveşte autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrările pe sectorul Ogra-Iernut au evoluat de la 0% la începutul anului, până la 36% în acest moment. Contractul a fost semnat în anul 2016.

Sectorul Iernut-Cheţani, al aceleiaşi autostrăzi, a evoluat de la 0% la 20% anul acesta, iar sectorul Cheşani - Câmpia Turzii, a înregistrat un progres de la 0% la 5%.

Lungimea însumată a acestor trei sectoare ale autostrăzii Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, depăşeşte 37 km.

Tot pe autostrada Braşov-Târgu Mureş-Cluj-Oradea, lucrările pe sectorul Ungheni - Ogra, cu o lungime de aproape 10 km, au progresat anul acesta de la 17% la 60%, înregistrându-se de la începutul anului 2017 o evoluţie de 43 de procente. Contractul pentru acest proiect a fost semnat în ianuarie 2016, iar până în ianuarie 2017 progresase cu doar 17 procente.

Pe sectorul Gilău-Nădăşelu, care la începutul anului înregistra un progres fizic de 87%, lucrările au fost deja finalizate şi recepţionate. Contractul pentru sectorul Gilau-Nădăşelu a fost semnat în anul 2014, iar media anuală a lucrărilor, până la 1 ianuarie 2017 a fost de 29%.

Pe secţiunea Bucureşti-Ploieşti a autostrăzii Bucureşti-Braşov, lucrările dintre Nodurile rutiere de pe Centura Bucureşti şi de la Moara Vlăsiei au progresat de la 21% la 65%, după ce problemele care blocau proiectul au fost soluţionate definitiv în luna iulie, astfel încât lucrările să poată continua la pasajul peste calea ferată Bucureşti-Constanţa. Rata de progres a lucrărilor a fost de 44%, faţă de evoluţia de doar 21 de procente, calculate de la semnarea contractului, în luna februarie a anului 2016.

În ceea ce priveşte pregătirea pentru acţiunile de deszăpezire din această iarnă, au fost achiziţionate 300 de mii de tone de sare, au fost semnate toate acordurile cadru şi subsecvente, au fost inventariate şi verificate utilajele destinate acestor acţiuni.

"La acestea se adaugă proiectele de circa 4 miliarde de euro lansate anul acesta în licitaţie publică de CNAIR SA şi care reprezintă o premieră în domeniu, în ultimii 27 de ani. Prin lansarea unor licitaţii anul acesta, se deschide practic front de lucru pentru sute de km de infrastructură modernă, care va fi construită în următorii ani. De altfel, în anul 2017 nu au putut începe lucrări la proiecte de anvergură, în principal din cauză că în anii anteriori nu au fost promovate în licitaţie publică astfel de obiective, atât din cauza absenţei unei strategii coerente cât şi ca urmare a lipsei de asumare a unor decizii, se mai menţionează în comunicat. AGERPRES.

×