x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Bani din podoabe de sarbatori

Bani din podoabe de sarbatori

03 Dec 2004   •   00:00

Magazinele si centrele comerciale imbraca haine noi de sarbatori. Decoratiunile pentru Craciun au devenit o adevarata industrie din care unele firme scot bani buni.


GABRIEL PREDA

Click pentru a mari imaginea
TENDINTA. Globuletele colorate in modele unicat au tot mai mare priza la public
Ideea dezvoltarii unei afaceri in domeniul decoratiunilor pentru sarbatori apartine celor care, odata intorsi in tara, au adus cu ei modul de promovare, de infrumusetare pentru propriile business-uri. S-a creat astfel o piata in domeniul decoratiunilor pentru evenimente speciale, imatura insa, care ofera mult cantitativ si unde calitatea este trecuta pe planul doi.

PRETURI. Pentru Sarbatorile de Craciun, majoritatea firmelor care se ocupa cu astfel de activitati sunt contractate din timp, perioada de iarna fiind pentru acestea cea mai insemnata din punct de vedere al castigurilor. "Pentru un restaurant cu 400 de locuri putem incasa aproximativ 2.000 de euro. In aceasta suma intra decorarea de sezon a meselor, a scaunelor, a salii", a spus Arcana Luana, administrator al firmei Green House. "Pentru magazine, preturile difera in functie de spatiul care se vrea a fi aranjat, de materialele si decoratiunile folosite. Astfel, un metru liniar de ghirlanda decorata costa 500.000 de lei. Ghirlanda este decorata cu globuri, funde, diferite accesorii", a spus Emma Paulette Chiru, General Manager al Cochet Groupe. O noutate adusa pe piata de aceasta firma pentru sezonul de iarna este data de posibilitatea de a inchiria brazi naturali in ghiveci. Daca vanzarea unui brad nedecorat, cu o inaltime de aproximativ 180 de centimetri costa intre 1,5 si 2 milioane de lei, iar unul decorat poate fi cumparat cu aproximativ 7 milioane de lei, inchirierea unui brad pentru un eveniment special se face la jumatate de pret.

TENDINTE. "Important pentru decorarea unui spatiu este ceea ce doreste clientul. Noi ne pliem pe cerintele acestuia si incercam sa imbinam experienta noastra cu tema care se vrea a fi pusa in valoare", a completat Emma Chiru.

Ca tendinte, piata se schimba de la an la an si apar de fiecare data modele noi, unele ramanand totusi pe linia clasica, iar altele fiind extravagante. Au aparut astfel decoratiuni din pene, papusi, globuri de plastic, brazi de craciun de diferite culori. "Noutatile intra foarte repede pe piata. Spre exemplu, sunt la moda acum bradutii doar cu luminite, fara nici un fel de decoratiuni. Problema este ca nu tot ce e nou e si de buna calitate, iar, in Romania, gusturile clientilor nu sunt formate. Romanii nu mai accepta sa dea bani pe calitate, preferand sa cumpere lucruri ieftine si proaste", a mai spus Emma Chiru. In ceea ce priveste culorile alese pentru decorarea unui spatiu in perioada sarbatorilor de iarna, a aparut o noua tendinta, aceea de a se inlocui cele traditionale, verde si rosu, cu albastru, auriu, argintiu si alb.

Desi piata de profil se orienteza catre ceea ce apare nou in afara, nu este de neglijat sectorul clientilor care sunt atrasi de produsele naturale, clasice, unele firme optand pentru decoratiuni din ramuri de brad, coronite, conuri de brad, aranjamente din flori naturale, globulete, ghirlande clasice (in care predomina culorile rosu si verde). In Romania se pune mare accent pe imaginatia celor care se ocupa de crearea de noi modele, spre deosebire de unele tari care inteleg importanta pregatirii celor care sunt prinsi in acest sector de activitate. "Nu exista material dupa care sa se studieze. In Olanda, de exemplu, sunt scoli specializate pentru decoratiuni de brad, pentru floristica", a completat Emma Chiru.

VANZARI RECORD
Pornind de la ideea ca aproape tot ce este prezentat intr-un ambalaj bun - in cazul de fata, intr-un decor potrivit - se vinde foarte bine, in perioada sarbatorilor, magazinele mari inregistreaza vanzari record. Facand parte din strategia de vanzari, magazinele iau in considerare sentimentele generate de sarbatorile de Craciun, iar decoratiunile si prelungirea orarului contribuie decisiv la cresterea vanzarilor. In perioada sarbatorilor, magazinele mari inregistreaza incasari si cu 50% mai mari, in comparatie cu o luna obisnuita.

×
Subiecte în articol: economic