x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Basset Hound, din reclama in reclama

Basset Hound, din reclama in reclama

11 Feb 2004   •   00:00

Un baietel si un catel au facut anul trecut ca o marca de cafea sa inregistreze vanzari de mai mult de 50 de milioane de dolari.

Baietelul si catelul din rasa Basset Hound sunt personajele din reclama de imagine a Elite Romania. Reclama a reusit sa vanda nu doar cafeaua, ci si catelul.

Andrei Paraschiv a vazut o reclama la o firma de telefonie mobila si i-a placut catelul cu urechi lungi si privire melancolica din spot. Si a cumparat-o pe Cleo. Catelusa in varsta de doi ani a lui Andrei a facut trei puisori. Si asa a inceput istoria sa se repete.
Andrei a dat un anunt in ziar: "Vand pui Basset Hound".
Andrei n-a primit un telefon de la un posibil viitor stapan, ci de la agentia de publicitate care ii voia pe Lache, ulterior Hanibal, Dolly, ulterior Hannah, zisa si Bubu, si Mopsy, ulterior Helga. Asa incepe povestea catelului din spotul "Cadoul", lansat acum un an de catre agentia Leo Burnett pentru Elite Romania. Mai bine zis, povestea celor trei catei ai lui Andrei care au devenit vedete si au facut pe multi sa-si doreasca un Basset Hound.
"Cineva m-a intrebat, de la celalalt capat al firului, cati pui am, ce varsta au, daca doresc sa apara intr-o reclama. Apoi au trimis o echipa care ia filmat acasa la mine si au facut poze. Nu stiu cat a durat, dar m-au sunat sa inchei contractul", isi aminteste Andrei. Oamenii de la agentie nu vroiau neaparat Basset, spune el. Dar gasisera anuntul. "Se gandeau mai degraba la dalmatian. Dar au recunoscut si ei ca sunt desueti."

Ziua spotului
Stapanul celor trei "vedete " s-a trezit la 6 dimineata, i-a pus intr-o patura si i-a dus la Snagov, in studioul de filmare. Nu fara peripetii. "A fost romantic. A trebuit sa opresc masina pe DN1 si sa curat dupa ei", rade Andrei. "Si in studio la fel: caca, pipi, tot timpul. Dar fara scandal, au fost cuminti." Doar Lache a "comis-o". "Dupa ce au filmat scena finala cu parintii si copilul, Lache nu mai era bagat in seama, drept pentru care sa dus in mijlocul dormitorului si a facut un caca imens!". Andrei rade in hohote.
Chiar daca Andrei i-a dus pe toti la filmari si au stat acolo pana seara, in spot nu apare decat Lache, alias Hanibal. "Bubu dormea pe ea. Iar Mopsy cea mare si care era cea mai scandalagioaica si activa a fost, culmea, timorata. Adormeau sub patura, in loc sa iasa afara sa fie filmati. A trebuit sa-i atraga cu salam si mancare. Oamenii au fost intelegatori. Eu eram disperat, pentru ca stiam ce enervanti si misunatori sunt", povesteste Andrei.
Andrei a vazut spotul la televizor si l-a inregistrat pentru "posteritate". Si acum cand iese cu Cleo, mama puisorilor, lumea spune: "Uite un catel ca in reclama aia". Cererile pentru catei au crescut dupa ce a aparut reclama. "Daca inainte de reclama as fi primit 3 telefoane, acum am primit cinci", spune Andrei.

Investitie record
Compania Elite Romania a fost clasata de revistele economice pe locul al treilea in topul celor mai mari investitori in publicitate. Bugetul alocat de companie pentru promovarea marcilor Elita, Fort, Selected si Capuccino au ajuns la 40,3 milioane de dolari. Elite Romania a cheltuit cea mai mare parte a fondurilor alocate publicitatii pentru reclamele televizate. Suma destinata acestui tip de canal media a ajuns la 39,9 milioane de dolari.

×
Subiecte în articol: economic andrei reclama basset hound