x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Fitch a confirmat ratingul Enel la "BBB plus", cu perspectivă stabilă

Fitch a confirmat ratingul Enel la "BBB plus", cu perspectivă stabilă

20 Feb 2018   •   09:13
Fitch a confirmat ratingul Enel la "BBB plus", cu perspectivă stabilă

Fitch Rating a confirmat ratingul pentru datoriile pe termen lung al companiei italiene de utilităţi Enel SpA la "BBB plus", perspectiva atribuită fiind stabilă, se arată într-un comunicat al agenţiei de evaluare financiară. Calificativul pe termen scurt a fost confirmat la "F2"

 

Confirmarea reflectă integrarea şi diversificarea Enel, procentul ridicat de activităţi reglementate sau aproximativ reglementate (circa 75%), capacitatea conducerii de a îndeplini obiectivele şi nivelul moderat, stabil de îndatorare.

Enel estimează o creştere a profitului înainte de taxe, dobânzi, depreciere şi amortizare (EBITDA) la 17,2 miliarde de euro în 2019 (în linie cu planul precedent) şi de 18,2 miliarde de euro în 2020, deoarece înrăutăţirea perspectivei macro ar trebui să fie compensată de noi acţiuni manageriale şi de revizuirea favorabilă a cerinţelor de reglementare din America Latină, apreciază agenţia de evaluare financiară.

Creşterea cumulată a cheltuielilor de capital a urcat la 14,6 miliarde de euro (faţă de 13,7 miliarde de euro în planul precedent) iar flexibilitatea companiei reprezintă, în opinia Fitch, un sprijin solid pentru ratingul Enel. Creşterea este în mare parte legată de reţele (4,7 miliarde de euro de la patru miliarde de euro), cel mai ridicat nivel fiind în statele dezvoltate.

În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii. AGERPRES

×