x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare

Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare

22 Ian 2021   •   12:22
Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare

Majoritatea românilor folosesc produse și servicii bancare, astfel că 67% dintre aceștia dispun de conturi curente, carduri, credite, depozite, arată studiul Digitalizarea sistemului bancar în percepţia românilor realizat în luna decembrie 2020 de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie (IRES), comandat de Asociaţia Română a Băncilor.

Creșterea  este semnificativă, față de procentul de 58%, înregistrtat în 2017.

Acum, circa 79% dintre utilizatorii de produse și servicii bancare folosesc un cont curent, inclusiv cardul de salariu. Persoanele de sex masculin, cu vârste între 36-50 de ani, cu studii superioare, se află în topul utilizatorilor de conturi curente. 

Îmbucurător este faptul că nu există decalaj între cei din mediul urban - 79,5%, și cei din mediul rural - 77.9%.

Totodată, 16% dintre participanții la studiu care folosesc produse și servicii bancare au un credit de nevoi personale, 11% au credit imobiliar/ipotecar, 36% dețin un card de credit, iar 7% au overdraft.

În privința economisirii, 14% dintre respondeți au depozite bancare, iar 14% au conturi de economii.

43% dintre persoanele care folosesc serviciile financiare, efectuează plăți cu cardul la comercianți (POS), 27% plătesc prin internet/mobile banking și 61% retrag numerar de la bancomate (ATM).

Totodată, a scăzut cu 30% numărul persoanelor care retag numerar de la bancomate, față de în urmă cu cinci ani. Motivul se regăsește în faptul că 14% dintre utilizatorii de mobile banking efectuează tranzacții zilnic, precum și 10% dintre cei care folosesc internet banking.  

54% dintre participanții la studiu au declarat că merg la sediul unei bănci mai rar de o dată pe lună, 32% lunar, și 14% mai des. Totuși, 54% dintre clienți spun că prima modalitate de accesare a serviciilor bancare este vizita la sediu, iar 26% prin telefon.



Pentru obţinerea unui credit bancar, constituirea unui depozit şi pentru deschiderea unui cont bancar, românii preferă interacţiunea directă cu funcţionarul bancar în proporţie de 80%.

Sondajul de opinie a fost realizat în luna decembrie 2020 pe un eşantion de 1.479 respondenţi adulţi, dintre care 1.158 sunt utilizatori de servicii bancare, eroarea maximă tolerată fiind de +/- 2,8%. 

×
Subiecte în articol: servicii bancare