x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Românii nu mai aleargă disperaţi după promoţii

Românii nu mai aleargă disperaţi după promoţii

de Daniela Ivan    |    24 Mai 2017   •   09:35
Românii nu mai aleargă disperaţi după promoţii
Sursa foto: nd3000/Getty Images/iStockphoto

Mărfurile mai scumpe au început să aibă mai mulţi cumpărători decât cele ieftine, arată statistica. Românii nu mai aleargă atât de mult după promoţii cum făceau acum câţiva ani când răsfoiau pliantele supermarketurilor în căutarea magazinelor care ofereau cele mai mici preţuri. În schimb, au descoperit mărcile proprii ale reteilerilor, mai bune cantitativ şi mai ieftine decât produsele similare, motiv de bucurie pentru comercianţii care-şi pot fideliza astfel cumpărătorii.

Bătălia pentru clienţi este din ce în ce mai mare chiar şi în rândul marilor lanţuri de magazine. Hypermarketurile sunt afectate de scăderea traficului și au pierdut aproape un punct în valoarea vânzărilor, potrivit unui studiu realizat de GfK. Marii câştigători sunt supermarketurile și magazinele moderne de proximitate care au cea mai mare creștere a cotei de piață în valoare, primele câștigând prin coșuri mai mari, în timp ce magazinele de proximitate atrag mai mulți cumpărători. Explicaţia stă în faptul că românii nu mai sunt dispuşi să piardă timp şi să alerge după promoţii. Studiul GfK arată că vânzările la promoție au scăzut cu 0,7 puncte procentuale în primul trimestru din 2017 față de aceeași perioadă a anului trecut. În paralel, mărcile proprii ale retailerilor aduc 15% din vânzări. Una peste alta, în primul trimestru al anului 2017, comerțul modern a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ două puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional.

Produsele pentru îngrijirea locuinței, în topul creşterilor

Cifra de afaceri a industriei bunurilor de larg consum a crescut cu 1,7% în primul trimestru al anului faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, însă volumul în lei a scăzut, pentru prima oară din 2015, cu 2,5%. Dintre categoriile mari de bunuri de larg consum, produsele alimentare proaspete rămân constante în valoare. La fel, și produsele de îngrijire personală. Cele care înregistrează creșteri sunt produsele alimentare ambalate (+3%), urmate de băuturi cu 2%. Campioane sunt produsele pentru îngrijirea locuinței, care au crescut cu 7% în valoare, semn că românii acordă mai mare atenție confortului de acasă.

Specialitățile de brânză, deserturile din lapte, batoanele de cereale, fructele uscate, cidrul, produsele de patiserie și pizza congelate au continuat să se dezvolte și să câștige tot mai multe gospodării din România. Categoriile de „răsfăț”, cum ar fi înghețata, biscuiții dulci și sărați, gustările și pralinele, au crescut și ele, în principal prin intensificarea consumului.

×
Subiecte în articol: romani promoţii