x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Trista epopee a podului de la Agigea: construit în 3 ani, reparat în ∞

0
Autor: Cristian Anton 14 Iun 2018 - 09:30
Trista epopee a podului de la Agigea: construit în 3 ani, reparat în ∞ SAMSUNG DIGITAL CAMERA


Soarta podului de la Agigea a devenit o epopee tristă şi absurdă. Construit în trei ani pe timpul lui Ceauşescu, podul „împlineşte” în toamnă opt ani de când a intrat în reparaţii care nu dau semne se vor mai termina vreodată. Între timp, valoarea lucrărilor s-a cvadruplat: de la 3,8 milioane euro cât trebuia să încaseze iniţial Bilfinger, devenită Implenia, s-a ajuns la 15 milioane de euro. Blocajul rutier de la podul din Agigea pare a deveni o destinaţie turistică în sine pentru cei care vor să-şi pună nervii la încercare, iar sudul litoralului este grav afectat. Ultima ispravă: podul va fi închis în totalitate zilele acestea.

Podul de la Agigea va fi închis în totalitate circulaţiei rutiere, între orele 22.00- 06.00, până pe 15 iunie. Asta după ce, odată deschis sezonului estival, au fost impuse restricţii de circulaţie, pentru diverse lucrări de reparaţii. Podul a intrat oficial în reparaţii pe 15.10.2010, dată la care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat cu Implenia Baugeselfschaft MBH Wien- Sucursala Voluntari (fosta Bilfinger) un contract pentru reabilitarea podului de la Agigea, de pe DN 39, km 8+988, în valoare de 3,8 milioane de euro. Termenul de finalizare a lucrărilor era februarie 2013, dar a fost amânat apoi de la an la an, se fac peste câteva luni opt ani de reparaţii, iar în acest moment nimeni nu mai ştie când se vor termina. Poliţiştii recomandă, ca rută alternativă pentru evitarea aglomerării traficului pe podul Agigea: nod Rutier A4 (intersecție cu DN39), Agigea – A4 (Intrare Port Constanța – Sud) - Podul Nou (Apolodor) peste C.D.M.N – Bretea Acces la DN 39 (Eforie Nord – Agigea) – DN 38 (Agigea – Negru Vodă) cu o lungime de 4,95 de kilometri.

Gaura neagră de la Agigea

Odată cu amânările au crescut însă şi costurile. Numai în 2017, CNAIR a făcut patru plăţi, pe 31 mai, 26 iunie, 14 septembrie şi 24 noiembrie, în valoare de 16.273.190 lei, către Implenia. Anterior, elveţienii au mai încasat, în intervalul 2010- 2016, alte 17 facturi, în valoare de circa 50.000.000 de lei. În paralel, CNAIR a plătit şi servicii de supervizare a lucrărilor prestate de Search Corporation, firmă celebră pentru contractele sale cu statul.

15 milioane de euro a cheltuit până acum statul cu reparaţiile podului de la Agigea. De patru ori mai mult decât valoarea iniţială a contractului

Nu mai puţin de nouă facturi, în valoare totală de 332.931 lei, a încasat societatea de consultanţă în ultimul an, ultima chiar zilele trecute, pe 7 iunie. Altfel spus, CNAIR bagă bani cu nemiluita în reparaţiile fără sfârşit ale unui pod care a ajuns coşmarul turiştilor din Constanţa şi o gaură neagră pentru banii statului.

Şantier abandonat cu lunile

Implenia, companie rezultată în 2014 prin preluarea nemţilor de la Bilfinger, nu se află la singurul contract cu statul român. În ianuarie 2018 a primit de la Primăria Blaj 2,5 milioane lei pentru realizarea unei punţi pietonale, iar în aprilie a încheiat un contract de 21,5 milioane lei de la CNAIR pentru un pasaj pe centura Aradului. În trecut, compania a mai primit lucrări de la Portul Constanţa, CFR, Complexul Energetic Oltenia etc, valoarea totală a înţelegerilor semnate cu statul depăşind 127 de milioane de euro.

Implenia Baugeselfschaft MBH Wien- Sucursala Voluntari a raportat pentru anul 2017 o cifră de afaceri de 72.078.504 lei şi un profit net de 9.094.779 lei, cu 81 de angajaţi, dar şi datorii totale de 42.493.999 lei

La Agigea, muncitorii de la Bilfinger, apoi de la Implenia mai mult au stat, şantierul fiind abandonat cu lunile şi reînviind în plin sezon estival. Epopeea reparaţiilor la podul de la Agigea îngreunează şi viaţa locuitorilor din sudul litoralului. Gunoiul se ridică cu întârziere, aprovizionarea cu alimente şi alte bunuri ale localităţilor se face cu dificultate, iar miile de navetişti petrec în fiecare zi câteva ore pentru a se duce la muncă şi înapoi. Un drum de şapte minute, cât se făcea din Agigea în Constanţa, durează acum şi o oră, iar oamenii sunt exasperaţi.   

Şefii CNAIR pleacă, Implenia rezistă

Podul de la Agigea are o lungime de 290 de metri, structura hobanată având 246,65 de metri lungime. A fost construit în trei ani, iar la inaugurarea sa, în 1983, mai era un singur pod hobanat peste Dunăre în Europa, la Bratislava (Cehoslovacia). Considerat de unii o minune inginerească, apreciat de alţii drept un proiect prost care sfârşeşte şi mai prost, podul îi exasperează şi pe cei care îl au în grijă. În 2017, Cătălin Homor, şeful CNAIR pe atunci, se arăta dezamăgit de lentoarea constructorilor de la Implenia şi amânările lor repetate. “Când aud că e ultimul termen…Ce e asta?! Există un termen şi atât! O să-l aduc pe neamţul ăla şi vin cu el aici. Aici îl ţin până termină!”, răbufnea Homor. Între timp, el a plecat de la CNAIR, iar Implenia “rezistă” la Agigea şi va aniversa în curând opt ani de când repară un pod construit în trei.

 

Citeşte mai multe despre:   pod agigea

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 1268


Mai multe titluri din categorie

Șoc pe piața creditelor în lei, ROBOR a ajuns la 3,9%

Șoc pe piața creditelor în lei, ROBOR a ajuns la 3,9%
Indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care se calculează costul creditelor în lei cu dobânda variabilă, a urcat vineri cu 0,14 puncte procentuale pe piaţa interbancară la nivelul de 3,09% pe an, de la 2,95%...

BNR. Cel mai slab leu din istorie, în raport cu euro

BNR. Cel mai slab leu din istorie, în raport cu euro
Banca Naţională a României a afişat, ieri, un curs de 4,6695 lei pentru un euro, în creştere cu 0,08% sau cu 0,35 bani faţă de cotaţia precedentă, stabilită la 4,6660 lei pentru moneda unică europeană....

Creditorii Greciei, acord privind relaxarea termenilor de rambursare

Creditorii Greciei, acord privind relaxarea termenilor de rambursare
Țările din zona euro au convenit asupra elementelor finale privind planul de a scoate Grecia din programul său de asitență de opt ani și de a face datoria sa masivă mai ușor de gestionat, scrie The Guardian....

Finanţele au atras de la bănci 88,9 de milioane lei

Finanţele au atras de la bănci 88,9 de milioane lei
Ministerul Finanţelor a atras, joi, 88,9 de milioane lei de la bănci, la un randament de 5,38% pe an, potrivit datelor BNR. Valoarea nominală a emisiunii a fost de 200 de milioane de lei, însă băncile au...

Leul a ajuns la cea mai slabă cotaţie din istorie în raport cu euro

Leul a ajuns la cea mai slabă cotaţie din istorie în raport cu euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,6695 lei pentru un euro, în creştere cu 0,08% sau cu 0,35 bani faţă de cotaţia precedentă, stabilită la 4,6660 lei pentru moneda unică...

Trenul IR 1580 Constanţa - Bucureşti Nord are o întârziere de circa 30 de minute, din cauza defectării locomotivei

Trenul IR 1580 Constanţa - Bucureşti Nord are o întârziere de circa 30 de minute, din cauza defectării locomotivei
Trenul InterRegio 1580, care circulă pe relaţia Constanţa - Bucureşti Nord, va ajunge la destinaţie cu o întârziere de aproximativ 30 de minute din cauza defectării locomotivei pe traseu, a declarat, joi, pentru...

Avem nevoie de 70 miliarde euro în drumuri

Avem nevoie de 70 miliarde euro în drumuri
Nevoile de investiţii în infrastructura de transport a României depăşesc 70 miliarde de euro, în timp ce resursele disponibile până în 2030, conform Masterplanului de transport, sunt de 36 miliarde de...

Dobânzile astronomice rezistă. 180 IFN-uri au dat cu flit BNR

Dobânzile astronomice rezistă. 180 IFN-uri au dat cu flit BNR
Galerie Foto Românii care vor să ia credite de la IFN-uri trebuie să verifice dacă instituţia financiară nebancară de la care intenţionează să se împrumute este înscrisă în Registrul Special de la BNR. Numai 33 de...

UE pune în aplicare tarifele de 25% pentru produsele americane

UE pune în aplicare tarifele de 25% pentru produsele americane
Uniunea Europeană va începe taxarea cu 25% a unor produse provenite din SUA, vineri, ca răspuns la tarifele impuse de SUA importurilor de oţel şi aluminiu din UE, potrivit Comisiei Europene, scrie...

Circa 3,2 milioane de gospodări vor avea acces la gaze naturale

Circa 3,2 milioane de gospodări vor avea acces la gaze naturale
În 2030 se estimează că un număr de aproximativ 3,2 milioane de gospodării vor utila gazele naturale, ceea ce înseamnă că 45% din totalul locuinţelor din România va avea acces la această resursă, faţă de nu...

Forum INTACT Media Group: ROMÂNIA – HUB ENERGETIC. O piață energetică românească interconectată regional

Forum INTACT Media Group: ROMÂNIA – HUB ENERGETIC. O piață energetică românească interconectată regional
Galerie Foto INTACT Media Group organizează marți, 26 iunie 2018, la Palatul Parlamentului,  forumul “ ROMÂNIA – HUB ENERGETIC. O piață energetică românească interconectată regional”, care se va bucura de...

România are cele mai mici preţuri la alimente din Uniunea Europeană

România are cele mai mici preţuri la alimente din Uniunea Europeană
Preţurile la bunurile şi serviciile de consum variau semnificativ în Uniunea Europeană (UE), în anul 2017, în condiţiile în care în Danemarca şi Luxemburg preţurile se situau la 142%, respectiv 127% faţă de...

Numărul românilor care lucrează de acasă nemodificat de 10 ani

Numărul românilor care lucrează de acasă nemodificat de 10 ani
În timp ce în Uniunea Europeană procentul persoanelor angajate cu vârsta între 15 şi 64 de ani care în mod obişnuit lucrează de acasă a crescut de la 4,7% în 2008, până la 5% în 2017, în România a rămas...

Despăgubirile plătite de FGA explodează din 2020

Despăgubirile plătite de FGA explodează din 2020
În prezent, limitele de despăgubire pentru victimele accidentelor auto sunt plafonate la nivelul de 450.000 lei/creditor, în cazul în care asigurătorul intră în faliment, dar începând cu anul 2020, acestea vor...

Spionul şef Gabriel Vlase, un afacerist ascultător al celor de sus

Spionul şef Gabriel Vlase, un afacerist ascultător al celor de sus
Deputatul PSD Gabriel Vlase, propunerea preşedintelui Klaus Iohannis pentru şefia Serviciului de Informaţii Externe (SIE), este un politician discret, care s-a remarcat prin loialitatea sa faţă de superiorii pe...
Serviciul de email marketing furnizat de