x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Investitii Investitorii străini sunt atrași de turismul din România. Bucureștiul a cazat jumătate dintre turiști, în 2016

Investitorii străini sunt atrași de turismul din România. Bucureștiul a cazat jumătate dintre turiști, în 2016

11 Iun 2017   •   12:21
Investitorii străini sunt atrași de turismul din România. Bucureștiul a cazat jumătate dintre turiști, în 2016

Cifrele de vânzări și gradul de ocupare din turismul românesc îi încurajează pe investitorii străini să parieze pe București, mai ales după ce România a primit, anul trecut, 2.480.824 de turiști străini, iar Capitala a găzduit aproape jumătate din ei. Creșterea a fost constantă și semnificativă în ultimii ani: de la Pentru Capitala României este o creștere importantă față de ultimii ani: 676.778 (2012),  729.833 (2013), 864.504 (2014), 991.949 (2015).

O analiză de piață dată publicității de hotelul Tempo, din București, arată că în anul 2010 erau 598.067 de turiști străini în București, iar numărul lor s-a dublat, în numai opt ani. De asemenea, 822.404 de români au fost prezenți în București în anul 2016, un număr mai mic decât cel al turiștilor străini.

Aceeași analiză mai arată că numărul turiştilor străini în București a fost, anul trecut, de 1.104.515, cu 11,35% mai mare față de anul 2015. Din acest total, 1,068,251 au înnoptat anul trecut în hoteluri. Numărul total de înnoptări a fost de 1.869.820, adică 1,69 nopți pentru fiecare turist străin. De asemenea, în primele trei luni ale anului 2017, Bucureștiul a primit un total de 650.318 de turiști, iar în primele trei luni ale anului 2016, 628.742 de turiști. Deci tendința de creștere continuă. Numărul turiștilor străini care au venit în București în primele trei luni ale anului 2017 este de 237.491, în creștere față de anul 2015, când au fost înregistrați 212.481 de turiști străini.

"Bucureşti a devenit o destinaţie turistică în timpul sezonului de vară. În turism, noua tendinţă arată că importantă este calitatea şi nu cantitatea. Pentru Bucureşti, soluţia este să ne focalizăm mai degrabă pe venitul obţinut per turist decât pe numărul de sosiri. Nu numărul, ci cheltuiala per turist este cea mai importantă. Turiştii trebuie încurajaţi să-şi petreacă mai mult timp în Bucureşti şi în regiunile turistice apropiate, pentru a cheltui mai mult. Scopul nostru este de a prelungi durata şederii la 3-4 zile pentru turişti”, subliniază GülenHashmi, directorul general al hotelului Tempo din Bucureşti, cu ocazia unui briefing de presă. Bucureşti este, în opinia managementului hotelului Tempo, unul dintre oraşele turistice în dezvoltare ale Europei. Cu peste 2,4 milioane de locuitori, incluzând zona metropolitană, Bucureşti este, ca dimensiune, al şaselea oraş al Uniuni Europene.

Pentru primele cinci luni ale anului 2017, hotelul Tempo din Bucuresti a înregistrat un grad de ocupare de 67%. Majoritatea turiştilor au provenit din România (22%), Italia (15%), Marea Britanie (10%) şi Germania (7%). ADR (Average Daily Rate) a fost de 48 de euro.

 

 

 

×