x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Editoriale Stiri si-un sfert

Stiri si-un sfert

22 Oct 2004   •   00:00

Mort de inanitie in televizoarele noastre, teletextul isi pregateste o intoarcere discreta, dar banoasa. La incheietura mainii.

Saptamana asta, Microsoft si Swatch au lansat in America prima colectie de ceasuri capabile de transfer de date prin radio. Sistemul nu foloseste ultimele tehnologii de genul Wi-Fi sau bluetooth, ci banda FM. Ceasurile receptioneaza in timp real date despre vreme, stiri, indici bursieri si barfe, printr-un parteneriat cu o revista mondena americana. Promotia de lansare include sansa de a te intalni cu o vedeta, spre care te vor directiona tot informatiile de pe ecran... Fireste, cap de lista la oferta de intalniri e chiar Bill Gates, gata sa-ti faca o demonstratie a produsului.

Ceasurile cele mai ieftine sunt vandute chiar sub marca Swatch, insa exista si marci de prestigiu ale acestei corporatii (care are o colectie de cateva zeci de branduri, intre care Tissot si Omega), care au pus pe piata radio-ceasuri la aproape 800 de dolari. Deocamdata, disponibil doar pe piata Statelor Unite, sistemul are ceva sanse s-ajunga si in Europa, desi aici licentele pentru transmisiuni sunt mult mai greu de obtinut, din cauza inghesuielii in benzile de frecventa... Insa nu detaliile tehnice sunt importante, ci mesajul pe care il da pietei aceasta lansare: Microsoft vrea sa se intoarca in fruntea bucatelor, la masa inovatorilor. Atat ea, cat si compania elvetiana au nevoie de un salt inainte, atat mediatic, cat si tehnologic: Swatch se confrunta cu vanzari destul de calme, in vreme ce Microsoft are nevoie de un produs "ucigas", care sa faca sa se vorbeasca despre ea in mediile care formeaza opinii si dau tonul trendurilor. Aceleasi medii ale tinerilor urbani si cool care au adoptat si facut celebru iPod-ul sau telefonul cu camera video. Mediile care descopera produse si nevoi si creeaza piete. Pe care, fireste, Microsoft si le doreste. Pentru asta trebuie nu doar sa faca mai bine ce fac si altii (lucru care i-a reusit de minune in ultimele doua decenii), ci sa-si gaseasca nise in care inca n-a calcat picior de inginer sau programator.

Ceasurile cele noi sunt deocamdata destul de voluminoase (le puteti vedea la swatch.com - colectia se numeste Paparazzi) si oarecum nepotrivite pentru fete, cu exceptia celor care practica halterele sau mecanica auto. Dar, oricum, baietii sunt piata principala a unor astfel de gadgeturi. Pentru pretul ceasului primesti serviciul de baza - adica date despre vreme si ceva stiri. Cheia profitului e insa abonamentul pentru un pachet mai mare de informatii - un mod inteligent de a vinde continutul pe care companiile afiliate Microsoft il produc deja in fiecare zi. Cheia succesului acestor dispozitive nu sta insa in utilitatea lor, ci in modul in care reusesc sa se faca simpatice. Sansa lor e sa ajunga o moda, nu neaparat sa ne tina conectati. Pentru asta, probabil ca un abonament la un ziar ramane mai ieftin...

×
Subiecte în articol: editorial