Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost descoperită o planetă asemănătoare cu Terra, foarte aproape de sistemul nostru solar

24 Ian 2017   •   17:48
Sursa foto: NASA/JPL-Caltech/T. Pyle

O nouă planetă asemănătoare Pământului a fost descoperită foarte aproape de Sistemul nostru Solar.

În ultimele luni de zile, cercetătorii au reușit să descopere din ce în ce mai multe planete asemănătoare Pământului. Doar telescopul spațial Kepler a reușit să scoată la iveală până acum 4.302 de corpuri care ar putea fi considerate planete, între 2009 și 2013, dintre care 1.284 au o probabilitate de 99% sau mai mare de a fi planete, scrie playtech.ro.

Una dintre cele mai interesante este Kepler-62f, care s-ar afla în constelația Lira și ar putea dispune de un ocean vast, îndeplinind condițiile necesare pentru a susține viața.

Însă Kepler-62f este situată la nu mai puțin de 1.200 de ani lumină. De cealaltă parte, nou descoperita Proxima b se află la doar 4 ani lumină de noi și ar putea fi explorată în viitorul apropiat cu ajutorul unor roboți. Mai mult decât atât, Independent susține că, în viitor, tehnologia ne-ar putea permite chiar să trimitem oameni acolo.

Din câte se pare, planeta orbitează cunoscuta stea Proxima Centauri, aflându-se în zona considerată de unii ”locuibilă”. Asta în ciuda faptului că distanța dintre Proxima b și steaua ei este de douăzeci de dori mai mică decât cea dintre Pământ și Soare. Astfel, planeta poate efectua o rotație completă pe orbita din jurul Proxima Centauri în doar 11,2 zile.

În mod normal, căldura ar fi o problemă, dar în acest caz, nu avem de-a face cu o stea la fel de puternică precum Soarele, astfel că temperaturile de pe Proxima b ar trebui să fie asemănătoare celor de pe Pământ. Din păcate, pericolul radiațiilor rămâne, astfel că viața s-ar dezvolta mult mai greu decât pe planeta noastră. De fapt, orice viețuitoare de acolo ar trebui să dezvolte o rezistență împotriva razelor ultraviolete.

În aceste condiții, mulți încă nu sunt siguri că planetele precum Proxima b ar putea avea apă și atmosferă, motiv pentru care va fi nevoie de mai mult studii în viitorul apropiat. Planeta a fost descoperită grație informațiilor acumulate între anii 2000 și 2014, dar și în 2016. Steaua Proxima Centauri va avea o durată de viață de sute sau chiar mii de ori mai mare decât Soarele, astfel că viața de pe planetele din jurul acesteia s-ar putea dezvolta chiar și după ce steaua noastră va dispărea.