Jurnalul.ro Tech Ştiinţă A fost descoperită PRIMA PLANETĂ cu PATRU SORI: PH1 este de şase ori mai mare decât Terra şi se află la 5.000 de ani lumină distanţă!

16 Oct 2012   •   15:12

Doi astronomi amatori au descoperit o planetă deosebită, care se află la 5.000 de ani lumină distanţă şi care nu are un singur Soare, ci patru, anunţă BBC News. Botezată PH1, planeta este mai mare de şase ori decât Pământul, orbitează în jurul a două stele binare, iar alte două stele binare orbitează, la rândul lor, în jurul planetei.

Chris Lintott, astronom în cadrul Universităţii Oxford, face parte din echipa de la Planethunters.org, care a descoperit ciudata planetă.

"Este unică. Are dimensiunea planetei Neptun, nu are o suprafaţă solidă, iar temperatura acolo este de 400 de grade Celsius. Însă ceea ce este remarcabil este cerul. Dacă ne-am afla pe acea planetă, pe cerul ei s-ar vedea nu un singur Soare, ci patru sori. Este foarte ciudat, cu siguranţă nu te astepţi să descoperi aşa ceva. Au mai fost găsite planete care orbitează stele binare, însa până acum niciuna dintre ele nu era însoţită de alte două stele", declară Lintott.

Cercetările astronomilor au fost verificate şi de Observatorul Keck, care a confirmat importanţa acestei descoperiri. Planethunters.org pune la dispozitia celor interesati de astromie datele furnizate de telescopul Kepler, lansat de NASA in anul 2009.

A fost descoperită prima planetă cu 4 sori!