Jurnalul.ro Tech Ştiinţă „Animalul cel mai ciudat descoperit vreodată” şi-a găsit o familie

„Animalul cel mai ciudat descoperit vreodată” şi-a găsit o familie

08 Iul 2017   •   12:36
„Animalul cel mai ciudat descoperit vreodată” şi-a găsit o familie

Cu corpul său de cămilă şi gura cu trompă, Macrauchenia patachonica, un animal din America de Sud, i-a intrigat pe biologi după descoperirea osemintelor sale de către Charles Darwin în secolul al XIX-lea.

Dar suspansul s-a încheiat: la mai bine de un secol și jumătate după această descoperire, oamenii de știință au anunțat că au reușit să includă bizarul animal sud-american în familia Perissodactyla.

„Pentru prima dată, am putut să secvențiem ADN-ul acestei specii și i-am determinat locul în arborele evoluției”, a declarat Michael Hofreiter, cercetător la Universitatea Postdam din Germania, coautor al studiului.

În 1834, în timpul unei expediții în Uruguay și Argentina, Charles Darwin a găsit un schelet de Macrauchenia patachonica, un animal care a dispărut de pe fața Pământului fără să lase urmași, având un gât ce amintește de acela al cămilelor şi un cap înzestrat cu o trompă.

O creatură despre care Charles Darwin a spus că este „animalul cel mai ciudat descoperit vreodată”.

De atunci, biologii au încercat să îi găsească un loc în regnul animal, să îi atribuie strămoși sau, cel puțin, „verișori”.

Dar caracteristicile sale fizice alcătuiesc o combinație extrem de ciudată, chiar și pentru un animal din era glaciară, care a sfidat metodele clasice de clasificare a speciilor.

„Imaginați-vă o cămilă fără cocoașă, cu picioare de rinocer și craniul unei antilope saiga”, a explicat Michel Hofreiter. Acestor particularități li se adaugă celebra trompă și un nas plasat între ochi.

.............