Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Au fost create plante care produc acizi graşi Omega 3

Au fost create plante care produc acizi graşi Omega 3

08 Iul 2015   •   19:29
Au fost create plante care produc acizi graşi Omega 3

Cercetători britanici de la Rothamsted Research Center au anunţat că au reuşit să cultive plante modificate genetic pentru a produce acizi graşi Omega 3, necesari pentru sănătatea umană şi care, în general, se obţin din grăsimea de peşte, scrie AFP miercuri.

Experienţele, efectuate la început în laborator şi în seră, au constat în modificarea genetică a unor seminţe de cameline prin introducerea unor gene de alge marine, care sunt o sursă de acizi graşi. S-au obţinut astfel plante cameline pe care echipa de cercetători le-a cultivat, după aceea, cu succes şi în condiţii normale de mediu, pe câmp.

'Aceste rezultate ne fac să sperăm că prin culturi de plante conţinând acizi graşi se va ameliora pe viitor dezvoltarea durabilă a pisciculturii şi a mediului marin', a declarat Olga Sayanova, care a colaborat la realizarea unui studiu pe această temă publicat în 'Metabolic Engineering Communications'.

Într-o etapă ulterioară, se vor efectua teste comparative între plantele modificate genetic şi altele care nu au fost supuse unui tratament de acest gen. agerpres.ro