Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Confirmare: există viață în lacurile subglaciale antarctice

Confirmare: există viață în lacurile subglaciale antarctice

14 Feb 2013   •   12:18
Confirmare: există viață în lacurile subglaciale antarctice

În cursa de a găsi forme de viață în lacurile de sub sutele de metri de gheață din Antarctica, echipa americană a confirmat existența unor microbi în mostrele pe care le-a găsit în lacul Whillans.

Luna trecută, cercetătorii americani de la Fundația Națională de Științe și din cadrul WISSARD Project anunțau descoperirea unor potențiale forme de viață cu ajutorul unor teste preliminare.

Citeste si Au fost descoperite forme de viață sub gheața antarctică

Testul a presupus folosirea unei vopsele speciale sensibile la ADN, care poate face celulele dintr-o mostră să strălucească, fiind astfel mai ușor de văzut cu microscopul. Dar această metodă nu produce întotdeauna rezultate precise. Drept urmare, oamenii de știință au supus probele la alte 6 metode de verificare și toate au indicat un fapt cert: sunt forme de viață!

Metodele de verificare au presupus măsurarea ratelor de creștere ale microbilor, confirmarea prezenței enzimelor în apă, care alimentează celulele vii și care indică un metabolism celular în lac, a explicat doctorul John Priscu, al Montana State University. Oamenii de știință au putut vedea cu ajutorul microscopului diferite forme de bacterii. Testele ulterioare vor arăta ce tip de bacterii sunt exact.

Citeste si Lacul Vostok - capsula timpului din Antarctica

Rezultatele ar putea ajuta cercetătorii să înțeleagă mai bine cum pot supraviețui aceste forme de viață fără să aibă o sursă de lumină sau de căldură. Mai mult, rezultatele pot chiar indica posibilitatea existenței unor forme de viață pe sateliții naturali ai Jupiterului sau Saturnului, ca Europa sau Enceladus, care au condiții de mediu similare cu lacurile de sub gheața antarctică.

Citeste si Biologii au descoperit viață într-un lac izolat sub gheață de 3.000 de ani