Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

28 Mai 2006   •   00:00

Studiu - Gazele de esapament

Persoanele care lucreaza in medii intens poluate au modificari ale structurii Acidului Dezoxiribonucleic (ADN), arata un studiu taiwanez. Rezultatele au aratat ca sunt expuse la gaze de esapament cu o concentratie de 20 de ori mai mare decat nivelul inregistrat in marile centre urbane.

Solutie - Mecanism de vindecare

Cercetatorii europeni au venit cu o idee ingenioasa care va fi aplicata navelor spatiale si care va preveni uzura invelisului. Solutia este inspirata de unul dintre mecanismele folosite de corpul uman pentru vindecare, si anume, coagularea sangelui in cazul unei taieturi sau lovituri.

Fosila - Stramosul animalelor

Oamenii de stiinta din China au descoperit o fosila a unui peste de acum 405 milioane de ani, care are caracteristici comune cu pestii din ziua de azi, dar si cu vertebratele ce traiesc pe uscat. Fosila, sustin cercetatorii, ar putea fi un potential stramos al animalelor din ziua de azi.

Nivel - Vor disparea mai multe tari

Aproximativ 10% din populatia globului traieste in zone de coasta care s-ar putea scufunda pe masura ce nivelul oceanelor creste, arata un studiu realizat de Institutul Pamantului de la Universitatea Columbia. Printre cele mai afectate tari se numara Vietnamul si Bangladeshul.

Astrii - Planete din piatra si gheata

O echipa de astronomi de la Observatorul Geneva din Elvetia a descoperit trei planete gigantice extrasolare care par sa fie facute din piatra si gheata. Planetele au orbite stabile in jurul unei stele aflate la numai 41 de ani lumina de Pamant.

Insecte - Mirosul porumbului

Omizile nocturne folosesc pe post de ceas desteptator substantele chimice emise de porumb. Junji Taka-bayashi si colegii sai de la Universitatea Kyoto, Japonia, au observat ca omizile ies la "plimbare" in timpul noptii si se ascund ziua pentru a evita viespile pradatoare. Echipa incearca acum sa identifice care este substanta la care raspund omizile.
Subiecte în articol: stiinta si tehnica