Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

16 Apr 2006   •   00:00

Dezvaluiri - Plantele evita incestul

In anii ’80, cercetatorii au descoperit in pistilul plantelor o clasa de enzime care distrugeau polenul propriu sau al rudelor apropiate. Cercetatorii de la Universitatea Missouri au revelat acum ca enzima intra in polen indiferent daca acesta este sau nu compatibil cu pistilul. Dar polenul incompatibil ramane acolo doar 36 de ore.

Reconstituire - Dentisul din Epoca de Piatra

O echipa de cercetatori de la Universitatea Poitiers din Franta a descoperit intr-un cimitir neolitic din Pakistan unsprezece molari gauriti de la noua adulti care dateaza de acum 7.500-9.000 de ani. Acestia au reconstruit metoda de perforare si au constatat ca procedura necesita mai putin de un minut pentru a produce gauri similare in smaltul dintilor.

Arta funerara - Descoperire in Egipt

Arheologii spanioli si egipteni au identificat recent, la Luxor, camera funerara a unui sef al artizanilor din timpul unei dinastii egiptene din secolul al XV-lea, inaintea erei noastre, descoperire care arata caracteristicile artei funerare din acea perioada, transmite AFP.

Inovatie - Medicamente injectabile

Institutul de Biologie din Singapore are in vedere introducerea medicamentelor cu precizie. Vehiculul este un hidrogel compus in proportie de 90% din apa, ce poate fi injectat direct in tesutul supus tratamentului. Gelurile existente folosite in acest scop in prezent sunt introduse la locul actiunii cel mai adesea pe cale chirurgicala.

Fenomen - Gheata poate fi fierbinte

Supunerea unui strat subtire de apa la un intens camp electric poate duce la inghetarea apei la temperatura camerei. Noi experimente arata ca fenomenul se poate produce si in prezenta unui camp electric mai putin intens. Astfel va fi posibil ca "gheata fierbinte" sa apara pe mai multe categorii de suprafete.

Modificari - Intre pasari si oameni

Un studiu publicat in Statele Unite a scos la iveala faptul ca puritatea cantecului pasarilor se explica prin modificarile rapide si controlate ale canalului vocal superior, o tehnica similara celei observate la oameni.
Subiecte în articol: stiinta si tehnica