Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Info

Info

09 Apr 2006   •   00:00

Remember - Doua fasii lungi imbinate

Structura ADN-ului a fost "gasita" de doi oameni de stiinta, Francis Crick si James Watson, in 1953. Cei doi au descoperit ca ADN-ul este alcatuit din doua fasii lungi imbinate in faimoasa structura dubla, elicoidala. Fiecare dintre aceste doua fasii este alcatuita din patru componente de baza, care sunt adenina (A), guanina (G), thimina (T) si citosina (C).

Tehnologie - Sistem optic de mare precizie

Multi isi amintesc vestita scena a videoochelarilor folositi de Tom Cruise in "Mission: Impossible", ochelari care, ulterior, se autodistrugeau. Ei bine, acum oricine poate beneficia de asa ceva (mai putin partea cu autodistrugerea, evident), datorita ochelarilor MPG-230M, oferiti de KJ Global.

Rotire - Un pulsar foarte saltaret

Astronomii au identificat un fenomen cosmic incredibil: un pulsar care plonjeaza prin materialul solar al companioanei sale de doua ori la fiecare trei, patru ani. Dat fiind ca pulsarul se roteste in jurul stelei pe o orbita alungita, cel de-al doilea "plonjon" este la numai cateva luni distanta de primul.

Evolutie - Vehicule de lupta fara pilot

Tancurile robot care nu mai sunt controlate de la distanta, ci sunt complet automate sunt pe cale sa devina realitate. Urmatoarea generatie de avioane de vanatoare, succesorii lui F-22, de asemenea, vor fi fara pilot. Robotizarea armatei americane are loc cu o viteza uimitoare si totul s-a imbunatatit de zece ori in ultimii 20 de ani.

Evolutie - S-a schimbat forma craniului uman

O echipa de cercetatori din Marea Britanie a descoperit ca forma craniului uman s-a schimbat in mod semnificativ in ultimii 650 de ani, relateaza BBC News. Oamenii contemporani au trasaturi mai putin proeminente si fruntea mai inalta fata de stramosii nostri medievali.

Tentatie - O arma antimaterie contra blindatelor

Dispozitivele cu infrasunete constituie o tentatie pentru producatorii de armament. Motivul? Simplitatea aparaturii care le produce. In masura in care va fi perfectionata, aceasta va fi o arma antimaterie contra vehiculelor blindate si antipersonal. Efectele ultrasunetelor asupra corpului uman au legatura cu intensitatea lor.
Subiecte în articol: stiinta si tehnica