Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Muşchi vechi de 400 de ani, readuşi la viaţă în laborator

Muşchi vechi de 400 de ani, readuşi la viaţă în laborator

29 Mai 2013   •   14:35
Muşchi vechi de 400 de ani, readuşi la viaţă în laborator
Sursa foto: Catherine La Farge

Oamenii de ştiinţă canadieni au readus la viaţă muşchi vechi de 400 de ani, culeşi dintr-o zonă de dincolo de cercul arctic, de sub un gheţar care s-a restras. Muşchii (subregnul Bryophita) au fost găsiţi intacţi şi dădeau semne că se vor regenera.

"Când i-am analizat în detaliu, după ce i-am adus în laborator, am putut vedea că tulpinile aveau semne recente de creştere şi în anumite părţi îşi recăpătaseră culoarea verde. Am fost foarte uimită, acest lucru înseamnă că muşchii se regenerează şi în locul în care au fost descoperiţi", a declarat cercetătoarea Catherine La Farge, care a scris un raport despre această descoperire.

Muşchii au fost crescuţi, ulterior în condiţii de laborator, aceştia dezvoltându-se fără probleme. Se ştie că această specie de muşchi poate rămâne uscată în timpul iernilor aspre pentru a se regenera, când vremea o permite, însă cercetătorii nu credeau că acest organism poate reveni la viaţă după 400 de ani.

Zona arctică din Canada, din care gheţarii se retrag, a devenit deosebit de interesantă pentru oamenii de ştiinţă. Tot aici, luna trecută, a fost descoperit scheletul vechi de 3,5 milioane de ani al unei cămile.

Subiecte în articol: muschi subregnul bryophita