Jurnalul.ro Tech Ştiinţă NASA va lansa Solare Plus Probe

NASA va lansa Solare Plus Probe

07 Iun 2017   •   12:30
NASA va lansa Solare Plus Probe
Sursa foto: commons.wikimedia.org

NASA va explora atmosfera solară prin lansarea Solare Plus Probe, misiune programată în vara anului 2018. Aceasta este prima misiune de acest gen din istoria umanităţii şi una dintre cele mai mari realizări în ceea ce priveşte explorarea spaţiului. Scopul misiunii este de a studia admosfera Soarelui, dar si de a înţelege mai bine modul în care funcţionează stelele.

Sonda spaţială va orbita 6,2 milioane de kilometri şi se va confrunta cu temperaturi de 1,377 grade Celsius.  Potrivit NASA, sonda spaţială „se va apropia în limite de orbita lui Mercur” şi va fi „de şapte ori mai aproape decât oricare altă navă”.

„Informaţiile rezultate vor  îmbunătăţi previziunile legate de evenimentele majore ale climatului spaţial care are impact asupra Pământului şi asupra astronauţilor.”, a declarat NASA pentru The Independent.

Sonda va fi protejată de căldura şi radiaţiile solare print-un înveliş realizat dintr-un compus care are la bază carbon şi care are o grosime de 11,43 centrimetri.

Parker Solar Probe poartă numele omului de ştiinţă Eugene Parker. Este prima dată când NASA a numit o sondă spaţială după un om în viaţă. Anunţul a fost făcut în timpul unei ceremonii  de omagiere a astrofizicianului Eugene Parker.