Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Oamenii au o limită de vârstă, arată un studiu

Oamenii au o limită de vârstă, arată un studiu

14 Oct 2016   •   20:50

Ideea că oamenii nu au o limită clară atunci când vine vorba de longevitate și că pot ajunge la vârste matusalemice grație avansurilor în medicină este infirmată de un studiu al Colegiului de Medicină ”Albert Einstein”, din New York. Cercetătorii au făcut o analiză statistică amplă asupra super-centenarilor (persoanele care au depășit vârsta de 110 ani), constatând că în ultimii 50 de ani nu s-a observat nicio creștere a longevității în cazul acestui grup. Constatarea vine în contextul în care, grație avansurilor în alimentație și medicină, speranța de viață a oamenilor a cunoscut o creștere constantă. Faptul că acest lucru nu se întâmplă și în cazul super-centenarilor îi face pe oamenii de știință să creadă că există o limită de vârstă la care un om poate ajunge și care nu poate fi depășită în ciuda avansurilor în medicină. „Se pare că există o limită naturală care ar putea fi un rezultat al programării genetice la fel cum se întâmplă și în alte etape ale vieții când vine vorba de creștere sau reproducere”, se arată în raportul echipei de cercetători. Limita s-ar situa în jurul vârstei de 125 de ani.