Jurnalul.ro Tech Ştiinţă VIDEO - Primul asteroid venit din afara galaxiei, a stârnit speculații din cauza formei sale stranii

12 Dec 2017   •   15:28

Oamenii de știință vor să studieze un asteroid misterios în formă ce trabuc, primul obiect din cosmos din afara galaxiei și care acum se îndepărtează de sistemul nostru solar.

Astronomii au botezat asteroidul Oumuamua, care în haitiană însemnă mesager, obiectul interstelar fiind observat pentru prima oară în luna octombrie.

Este primul asteroid interstelar care pătrunde dintr-o galaxie vecină, deplasându-se cu viteza de 321.868 km/h.

Obiectul neidentificat a fost observat prima oară de telescopul Pan-STARRS1, care se află pe vârful unui vulcan din Hawaii. Acesta are o lungime de maximum 800 metri și o formă neobișnuit de alungită, care la început a stârnit speculații că ar fi fost vorba despre o navă spațială, construită de o civilizație avansată.

Subiecte în articol: Oumuamua