Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Galerie FOTO - Un păianjen care seamănă cu o frunză a fost descoperit în China

Galerie FOTO - Un păianjen care seamănă cu o frunză a fost descoperit în China

25 Noi 2016   •   18:20
Galerie FOTO - Un păianjen care seamănă cu o frunză a fost descoperit în China

Oamenii de ştiinţă tocmai au descoperit un nou tip de păianjen, care are capacitatea de a se camufla arătând ca o frunză, relatează huffingtonpost.fr.

Păianjenul a fost descoperit de patru cercetători în timpul unei călătorii în China din ianuarie 2011. Într-un studiu publicat în noiembrie acest an în Journal of Arachnology, cercetătorii explică că această nouă specie este singurul tip de păianjen cunoscut care încearcă să treacă drept o frunză.

Întâlnit în pădurea tropicală din China, păianjenul are culoarea verde pe spate şi maro pe abdomen. Caracteristicile sale îi permit păianjenului să de-a impresia de frunză şi să scape astfel mai uşor de prădătorii săi.

Din familia Araneidae şi genul Poltys, insecta nu şi-a dezvăluit încă toate caracteristicile şi pare să rezerve o serie de surprize comunităţii ştiinţifice. Cercetătorii nu ştiu încă în ce mod îşi foloseşte păianjenul deghizarea.

În timpul evoluţiei, alţi păianjeni au dezvoltat caracteristici care să le permită să se dea drept flori sau crenguţe, însă aspectul de frunză este o premieră în rândul celor 45.000 de specii de păianjeni cunoscute.

După ce au descoperit ciudatul păianjen, oamenii de ştiinţă au căutat două săptămâni în pădure pentru a descoperi şi alte exemplare din aceeaşi specie. Au mai găsit doar unul, mult mai tânăr, ceea ce i-a făcut să ajungă la concluzia că acest tip de arahnide nu e foarte răspândit.AGERPRES