Jurnalul.ro Tech Ştiinţă Un studiu dezvăluie "zonele fierbinţi" în care au imigrat cele mai multe specii de animale

13 Iun 2017   •   20:46

"Zonele fierbinţi" în care s-au stabilit definitiv cele mai multe specii străine de plante şi animale se află în principal în regiunile insulare şi de pe coasta continentelor, potrivit unui studiu publicat luni de Universitatea Durham, informează Xinhua.

Cercetarea a fost efectuată de o echipă internaţională de oameni de ştiinţă condusă de doctor Wayne Dawson de la universitatea amintită. Cercetătorii au analizat informaţii cu privire la opt grupuri de organisme, printre care se numără amfibieni, furnici, păsări, peşti de apă dulce, mamifere, reptile, păianjeni şi plante vasculare de pe 186 de insule şi 423 de regiuni continentale.

Principalele trei "zone fierbinţi" având cel mai mare număr de specii străine stabilite definitiv au fost Insulele Hawaii, Insula de Nord din Noua Zeelandă şi Insulele Lesser Sunda din Indonezia, conform studiului.

Cel mai mare număr de specii străine din fiecare dintre cele opt grupe a fost identificat pe Insulele Hawaii. Printre aceste se numără peştii guppy, răspândiţi în prezent la nivel mondial, şi porcii sălbatici.

Statul american Florida conduce în topul "zonelor fierbinţi" de pe regiunile continentale în care sunt cele mai multe specii imigrante, pitonul birmanez fiind un exemplu binecunoscut de animal invaziv. De asemenea, acest stat a devenit zona în care şi-a găsit adăpost un număr mare de specii de furnici, mai puţin cunoscute şi alogene, se mai arată în cercetare.

Motivul pentru care regiunile insulare şi continentale de coastă includ cel mai mare număr de specii străine de plante şi animale ar putea fi determinat de faptul că în aceste zone se află principalele puncte de acces, cum ar fi porturile, a subliniat doctor Wayne Dawson. "Preocuparea noastră este să înţelgem care sunt consecinţele acestui amestec al speciilor din lume pentru a decide modul de abordare a acestei schimbări şi măsurile ce pot fi luate pentru a se încerca prevenirea pătrunderii lor în regiunile cele mai vulnerabile", a adăugat Dawson.

Studiul a fost publicat în jurnalul "Nature Ecology and Evolution".

Sursa: www.agerpres.ro