x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Cum arată oraşul de mâine?

Cum arată oraşul de mâine?

de Sebastian S. Eduard    |    14 Noi 2014   •   08:07
Cum arată oraşul de mâine?

Astăzi, numai 2% din suprafaţa de uscat este ocupată de oraşe. Totuşi, din cauza creşterii populaţiei, până în anul 2050, peste 70% din populaţia lumii va locui la oraş.

Statisticile sunt îngrijorătoare. Pe mapamond blocajele de trafic ne costă în fiecare an peste 100 de miliarde de euro. Nu mai puţin de 30% din cheltuielile necesare întreţinerii unei case sunt cheltuieli legate de energie. Astăzi, nu mai puţin de 53% din apa potabilă este irosită din cauza izolării imperfecte şi a scurgerilor.

Urbanizarea lumii nu poate fi oprită şi este clar că o soluţie trebuie neapărat găsită. Mai multe companii s-au adunat laolaltă cu ocazia Michelin Challenge Bibendum de la Chengdu pentru a oferi măcar o parte dintre soluţii. L-au numit “Smart City – oraşul deştept”. Este doar începutul unui puzzle migălos care trebuie completat de aici încolo. Cum va arăta – nu avem o idee clară în acest moment. S-au aşezat însă primele piese şi rezultatele sunt încurajatoare. Cuvintele cheie: tehnologizare, interacţiune, ecosistem, mobilitate, calitate, inovaţii sociale...

Instalarea unui sistem inteligent de supraveghere şi manageriere a traficului ar duce la reducerea ambuteiajelor cu 25% şi a poluării cu 12%. Într-un sistem computerizat, 30% din apa consumată ar putea fie conomisită şi de la 50 la 70% din energie salvată şi stocată, pentru a fi folosită mai târziu. Cu ajutorul unor programe “deştepte” şi predictive, s-ar putea obţine o economie de 20% la apa menajeră.

IBM şi South Carolina Edison vine cu un sistem de aplicaţii interesante, de fapt un portal, menite să-l facă pe om să se adapteze mai bine pieţei în continuă mişcare. Servicii de plată online, alerte care pot fi setate pentru a semnala atingerea unui buget-limită, etc. Tehnologia analitică permite softului să studieze studiul comportamental al persoanei, în diferite situaţii, şi să îi facă anumite recomandări.

Orange propune aplicaţia Parker care te ajută să găseşti mai uşor un loc de parcare, în timp real. Mai mult, cu ajutorul telefonului mobil, poţi efectua plata parcării, iar aplicaţia te avertizează atunci când îţi expiră timpul. Sistemul va primi curând şi un soft de navigaţie ParkerMap.
GDF Suez propune o platformă multi-control şi multi-bisiness numită Cit’Ease. Este o platformă cu ajutorul căreia utlizatorii - în mare parte elemente ale municipalităţii dar şi end-useri, persoane particulare, pot face shimb de informaţii, pentru a avea o mai bună imagine de ansamblu.
Tot IBM vine cu deja celebrul program Watson. Computerul capabil sa raspundă la întrebări adresate în limbaj direct, care în 2011 câştiga 1 milion de dolari în finala de la Jeopardy, se dezvoltă în continuare şi propune utilizarea sa în medicină. Watson devine cu fiecare interacţiune mai deştept, nu este numai o bază de date tot mai amplă, dar şi învaţă din experienţele trecute. Ipotezele generate pe baza evidenţelor se pot transforma în diagnostice care – confirmate sau nu – ajută la dezvoltarea programului. Astăzi, Watson are sute de clienţi şi parteneri pe şase continente.
Fujitsu propune extinderea unui sistem care funcţionează deja cu succes în Finlanda. Softul E-Patient record Sistem permite comunicarea şi interacţiunea între toate farmaciile şi spitalele din ţară; astfel un pacient va putea oricând să meargă la orice farmacie pentru a-şi cere tratamentul prescris de medicul unui spital sau va putea oricând să meargă la un spital nou – acesta va ştii totul din fişa digitală a pacientului.
Revenind la IBM, acesta propune şi Transportation Management Center, menit să sporească mobilitatea şi să reducă ambuteiajele.
Moovel Gmbh, o subsidiară Daimler Financial Services AG, vine cu o aplicaţie care deja funcţionează cu succes în 29 de localităţi printre care Hamburg şi Berlin. Car2go are deja 900.000 de membrii şi propune o aplicaţie inuitivă care propune utilizatorului cea mai bună alternativă (în funcţie de parametrii setaţi) pentru a ajunge din punctul A în punctul B în regim de carsharing.
 

×