x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Elevii dependenţi de telefonul mobil au rezultate mai slabe la şcoală

Elevii dependenţi de telefonul mobil au rezultate mai slabe la şcoală

26 Aug 2014   •   13:21
Elevii dependenţi de telefonul mobil au rezultate mai slabe la şcoală

Cu cât elevii petrec mai mult timp pe telefoanele mobile, cu atât rezultatele lor la şcoală sunt mai slabe, se arată într-un studiu al Ministerului japonez al Educaţiei, menţionat de AFP.

Circa 15% dintre copiii din ultimul an al şcolii primare şi aproape jumătate din anul al treilea (şi ultimul) de liceu spun că petrec mai mult de o oră pe zi navigând pe Internet, sau schimbând mesaje pe smartphone sau pe mobil (nu s-a luat în considerare timpul petrecut cu jocurile). Circa 3% dintre elevii de şcoala primară şi 11% din cei de liceu sacrifică pentru această activitate cel puţin patru ore pe zi. Potrivit studiului, rezultatele lor şcolare au de suferit.

În medie, un şcolar japonez de 11 ani, care se joacă doar o jumătate de oră sau mai puţin pe zi pe telefonul mobil, obţine cu 12-14 puncte mai mult la limba japoneză, decât cel care se joacă timp de patru ore. La matematică, diferenţa este de 13-17 puncte. Diferenţele sunt la fel de semnificative, în cazul elevilor de liceu de 14-15 ani, la aceleaşi materii de studiu.

Graficele arată clar o scădere a rezultatelor, în funcţie de creşterea numărului de ore petrecute cu ochii pe ecranul telefonului. Aceste elemente au fost prima oară introduse ca anexă în ansamblul de teste anuale naţionale de aptitudini şcolare la japoneză şi matematică. 

Utilizarea controlată a telefoanelor mobile a devenit o problemă serioasă pentru părinţi, care nu se îndură să îşi lase copiii fără acest mijloc de comunicare, în condiţiile în care ei merg şi se întorc singuri de la şcoală. Aparatul este şi un element important de integrare în grupuri de prieteni. Specialiştii în educaţie recomandă în general activarea unor funcţii de control parental puse la dispoziţie de operatori şi impunerea unor reguli, precum interdicţia de a folosi telefonul după o anumită oră.

Acelaşi studiu arată că timpul dedicat jocurilor video (pe telefonul mobil, consolă sau calculator) creşte semnificativ: circa 9% dintre copiii de şcoală primară şi 11% dintre cei de liceu (din ultimul an) petrec mai mult de patru ore jucându-se, o perioadă care aproape s-a dublat în ultimii cinci ani, ca urmare a înmulţirii numărului de jocuri pe smartphone.

×
Subiecte în articol: dependenta de mobil rezultate scoala