x close

Clientela PDL-istă, arvunită cu un nou job la Aeroportul din Cluj

0
Autor: Ion Alexandru 27 Oct 2017 - 08:24
Clientela PDL-istă, arvunită cu un nou job la Aeroportul din Cluj


Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj a comandat, zilele trecute, un studiu de fezabilitate în vederea construirii, în viitorul apropiat, a unei noi căi de rulare, paralelă cu pista de aterizare, invocând faptul că, în prezent, avioanele de mari dimensiuni sunt nevoite de a întoarce la capătul pistei, pentru a putea decola. Studiul de fezabilitate a ajuns, fără licitație, la o firmă abonată la contractele Primăriei Capitalei, de pe vremea când aceasta era controlată de Partidul Democrat Liberal și de oamenii apropiați de fostul președinte, Traian Băsescu. Search Corporation SRL a primit peste 300.000 de lei pentru realizarea acestui studiu, în condiţiile în care Aeroportul Internațional Cluj-Napoca se află în subordinea Consiliu­lui Județean Cluj, controlat politic, de asemenea, de foști democrat-liberali.

 

Inițial, conform unui anunţ de parti­cipare din vara acestui an, Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj RA era dispus să cheltuie pentru studiul de fezabilitate aferent realizării căii de rulare paralele cu pista suma de 536.000 de lei fără TVA. În acest sens, autoritatea contractantă a organizat o selecție de oferte, prin procedură simplificată, la care s-au prezentat doi agenţi economici. În urma analizării ofertelor, a fost aleasă cea care avea prețul cel mai scăzut, de 254.533,73 lei fără TVA (302.895 de lei cu TVA inclus). Aceasta a fost înaintată de către compania SC Search Corpora­tion SRL, cu sediul în București, care a încheiat, în data de 18 octombrie, cu Aero­portul din Cluj, contractul având numărul 310/2017.

Conform caietului de sarcini, în prezent, la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj există două căi de rulare, Alfa și Delta, care deservesc activitatea operațională, și platforma Apron 1. Acestea prezintă degradări accentuate, fiind vechi de peste 50 de ani, iar, anual, sunt executate reparații prin care se intervine asupra crăpătu­rilor, tasărilor accelerate și a exfolierilor, reparații care nu reușesc îmbunătățirea capacității portante a structurii rutiere de pe aeroport.

1.600 de metri de construcție

Capacitatea portantă existentă a căilor de rulare nu permite, potrivit acestor informații, accesul unor cate­gorii de avioane, singura cale de rulare care permite degajarea pistei de deco­lare-aterizare pentru avioanele mari fiind calea de rulare Golf. O parte din aeronavele care utilizează această pistă sunt nevoite să întoarcă la capătul ei și să ruleze până la calea de rulare Golf, crescând astfel mult timpii de ocupare a pistei de decolare-aterizare. În acest sens, conducerea aeroportului susține că este nevoie de construirea unei noi căi de rulare, paralelă cu pista, în lungime de 1.600 de metri, care să asigure accesul la Platforma Apron 1. Totodată, este nece­sară construirea unei căi de rulare care să facă legătura între cea nouă, paralelă cu pista, și platforma respectivă.

SC Search Corporation SRL, care a fost desemnată să se ocupe de studiul de fezabilitate, are un termen de 90 de zile să realizeze acest obiectiv. Pe lângă realizarea studiului de fezabilitate, firma în cauză mai trebie să întocmească studii pe teren, să întocmească expertiza tehnică, să elaboreze documentația tehnică și să obțină certificatele de urbanism, avizele și acordurile necesare, precum și să întoc­mească documentaţia topografică.

Și Bucureștiul a dat 400.000 de lei

În vara anului trecut, Compania Națională de Aeroporturi București a încheiat, la rândul ei, un contract cu SC Search Corpo­ration SRL. Acesta viza determinarea și analizarea capacității portante a suprafețe­lor de rulare de pe Aeroporul Otopeni și de pe Aeroportul Băneasa. Contractul, în valoare de 400.000 de lei fără TVA a fost atribuit tot prin procedură simplificată, ca și în cazul contractului atribuit de Aeroportul Internațional din Cluj.

O altă entitate a Ministerului Transporturilor care a apelat la serviciile societăţii SC Search Corporation SRL București este fosta Companie Națională de Autostrăzi și Dru-muri Naționale din România (CNADNR), care, în timpul guvernării PDL, a virat în conturile firmei respective 2.125.493 de lei cu TVA. Contractele, vizând realizarea de servicii de proiectare și consultanță pentru compania de drumuri, au fost încheiate în perioada 16 martie 2009-15 februarie 2010.

Conducerea Aeroportului din Cluj susține că infrastructura căii de rulare existente este degradată și că lucrările de reparație făcute anual nu asigură siguranța utilizării ei.

Avioanele de mari dimensiuni sunt nevoite să întoarcă la capătul pistei, pentru a intra pe calea de rulare, la Cluj

Contractele din perioada guvernării portocalii

Search Corporation SRL, f irma care va realiza studiul de fezabilitate pentru aero­por t u l din Cl u j , este una dintre companiile apropiate de gruparea PDL-istă care a controlat afacerile Primăriei Capitalei în perioada în care Traian Băsescu și-a preluat al doilea mandat de președinte al României. Întâmplător sau nu, Aeroportul Internațional Cluj se află în subordinea Consiliu­lui Județean Cluj, controlat din punct de vedere politic de PNL și condus de fostul democrat-li­beral Alin Tișe. Societatea s-a înființat în anul 2009, având ca asociat unic compania america­nă Search AVG Inc, cu sediul în Oklahoma. Administrația a fost asigurată, un timp, de către altă firmă americană, Search AVG International Inc, din New Castle, și este reprezentată în România de un anume Michael Stanciu. În anul 2010, DNA a deschis mai multe dosare care vizau contractele atribu­ite de Administrația Străzilor București, instituţie af lată în subordinea Primăriei Capitalei și condusă, în acea perioadă, de vestita Alina Roman, supra­numită și „blonda de la Străzi”, un om de casă al vechiului PDL. Verificările procurorilor vizau modul în care au fost organi­zate mai multe licitații privind încheierea unor contracte de proiectare și consultanță, o parte dintre aceste contracte f iind atribuite companiei SC Search Corporation SRL. Una dintre suspiciunile existente era aceea că reprezentan­tul desemnat de SC Search Corporation în relația cu Administrația Străzilor era un inginer, pe nume Mircea Popa, tatăl președintelui de atunci al Comisiei de Transporturi din Primăria Generală a Municipiu­lui București, Ion Griore Popa. Așa se face că, doar în anul 2009, Search Corporation SRL a primit de la Administrația Srăzilor București un număr de 12 contracte în valoare de 1,3 milioane de lei, iar în anul 2010 a mai fost selectată pentru câștigarea unui alt contract, în valoare de 350.000 de euro pentru servicii de consultanță aferente semaforizării a 26 de intersecții din București.

Aceeași firmă a mai derulat și cu Primăria Iași un contract vizând efectuarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic aferent sistemului de management integrat al trafi­cului rutier. Atunci, UTI Grup SA, patronată de afaceristul Tiberiu Urdăreanu, a acuzat firma Search Corporation SRL că este responsabilă pentru dezastrul în materie rutieră din Municipiul Iași.

 

Firma care a câștigat contractul, în relaţii de afaceri cu Administrația Străzilor București, condusă, în perioada de „glorie” a PDL, de către Alina Roman

Citeşte mai multe despre:   Aeroportul Internațional „Avram Iancu”

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ioana Petrescu: Societatea nu se mai simte reprezentată de clasa politică

Ioana Petrescu: Societatea nu se mai simte reprezentată de clasa politică
România traversează o perioadă în care la vârful politicii se succed persoane mediocre și lipsite de viziune. Este nevoie ca acest vid să fie umplut de lideri autentici, care şi-au dovedit...

Primăria lui Boc atrage finanțare europeană cu ajutorul firmei fondate de o “penală” din dosarul lui Adomniței

Primăria lui Boc atrage finanțare europeană cu ajutorul firmei fondate de o “penală” din dosarul lui Adomniței
Galerie Foto O companie de consultanță, fondată de fosta directoare a Direcției de Dezvoltare din Consiliul Judeţean Iași, trimisă în judecată pentru corupție și fals intelectual, alături de fostul președinte al...

Radu Tudor: Zero autostrăzi şi spitale noi, cea mai mare greşeală a clasei politice

Radu Tudor: Zero autostrăzi şi spitale noi, cea mai mare greşeală a clasei politice
Infrastructura jalnică, lipsa marilor investiţii, dezvoltarea haotică, lipsa unei viziuni clare privind domeniile în care trebuie investite miliardele statului şi din fondurile europene,  ţin departe...

Teodor Manta: O nouă clasă de politicieni ar putea schimba în bine evoluţia ţării

Teodor Manta: O nouă clasă de politicieni ar putea schimba în bine evoluţia ţării
Sistemul învechit şi inflexibil de gândire a unei părți a românilor și lipsa de motivație și inițiativă a societății ca întreg nu oferă perspective prea favorabile pentru viitor, fiind...

Tel Drum, obligată să ramburseze anticipat liniile de credit, după instituirea sechestrelor asigurătorii

Tel Drum, obligată să ramburseze anticipat liniile de credit, după instituirea sechestrelor asigurătorii
“Măsurile asigurătorii dispuse în cadrul dosarului penal nu sunt incompatibile cu procedura insolvenței”, precizează judecătorul sindic Mariana Nuți Dobrin, de la Secția Civilă a Tribunalului...

Dan Dungaciu: “România a căzut de pe hartă, iar asta nu e asumat de către nimeni”

Dan Dungaciu: “România a căzut de pe hartă, iar asta nu e asumat de către nimeni”
Nu am fructificat aproape deloc – dincolo de anumite avantaje economice – faptul de a fi membru UE și NATO în această regiune. România a ajuns într-o criză internă fără precedent din...

Doctor Mircea Penescu: „Rinichii separă binele de rău în organism”

Doctor Mircea Penescu: „Rinichii separă binele de rău în organism”
Când atât de importantul sistem renal nu-şi mai îndeplineşte rolurile complexe, se deteriorează analizele, cresc otrăvurile din organism - ureea, creatinina, acidul uric - e o stare de uremie şi e...

Mircea Coşea: România încă nu are „clasă politică”

Mircea Coşea: România încă nu are „clasă politică”
Partidele sau grupările politice care există în România au un grad insuficient și provincial de cultură politică şi sunt departe de gradul de profesionalizare din Occident. Practic, România nu...

Șeful DNA Ploiești nu s-a calificat să fie procuror la Parchetul Prahova, dar a fost apt să conducă “unitatea de elită” a lui Kovesi

Șeful DNA Ploiești nu s-a calificat să fie procuror la Parchetul Prahova, dar a fost apt să conducă “unitatea de elită” a lui Kovesi
Galerie Foto Șeful “unității de elită” a DNA din Ploiești, procurorul Lucian Onea, implicat, zilele acestea, în cel mai scandalos episod legat de falsificarea unor probe dintr-un dosar penal, a fost numit...

Radu Călin Cristea: “Au fost momente, în ultimii 10 ani, când m-am simțit mai vulnerabil decât în anii comunismului”

Radu Călin Cristea: “Au fost momente, în ultimii 10 ani, când m-am simțit mai vulnerabil decât în anii comunismului”
Serviciile secrete s-au infiltrat în toate instituţiile statului, cu precădere în Justiţie, prin „proiectul” de țară al fostului președinte Băsescu, schițat în prima reuniune a CSAT...

Primarul Tănăsescu, detectivul asistaților social

Primarul Tănăsescu, detectivul asistaților social
Galerie Foto Un primar din Argeș a decis să dea ajutoare sociale în comună doar celor care au cu adevărat nevoie de ele. A pornit o adevărată cruciadă împotriva alegătorilor care se prefac neajutorați doar ca...

Ioan Aurel Pop: A scăzut calitatea oamenilor politici

Ioan Aurel Pop: A scăzut calitatea oamenilor politici
Clasa politică nu este responsabilă, nu este pregătită, nu se exprimă corect, disprețuiește educația etc. Publicul vede o lipsă de strategie, de proiect de țară care să fie urmat. O spune Ioan Aurel Pop,...

Moldovenii deștepți din IT: o firmă abonată la Transgaz, alta la DNA

Moldovenii deștepți din IT: o firmă abonată la Transgaz, alta la DNA
Galerie Foto O companie care face parte din grupul de firme Elsaco, patronat de magnatul botoșănean Valeriu Iftimie, se ocupă, anul acesta, de mentenanța sistemelor informatice ale Societăţii Naționale de Transport a Gazelor...
Serviciul de email marketing furnizat de