x close

O gamă largă de tricotaje în magazinele comerţului de stat

0
19 Oct 2009 - 00:00
E lesne de constatat pentru oricine că, în ultimul timp, dintre articolele de îmbrăcăminte, produsele tricotate au înregistrat cele mai mari creşteri la vânzare. Explicaţia rezidă în existenţa unui puternic sector de producţie, reunind zeci de fabrici furnizoare, utilate modern, şi, deopotrivă, după cum aveam să aflăm de la tovarăşul Ion Mazilu, director adjunct la Direcţia co­mercială pentru mărfuri textile şi încălţăminte din cadrul Ministerului Comerţului Interior, "datorită diversificării producţiei acestor fabrici, ca urmare a unei mai strânse colaborări cu comerţul şi a contactului direct cu cumpărătorii. Mai mult, impulsionarea  activităţii industriale mici, dar şi a cooperaţiei meşteşugăreşti a completat sortimentele de tricotaje ale marii industrii, inclusiv cu specific zonal. Concomitent cu dezvoltarea producţiei şi diversificarea sortimentală, în sectorul comercial există o reţea de magazine specializate, modernizate, structurate în aşa fel încât să poată prezenta orice fel de produse, pe destinaţii, pe grupe de vârstă, pe sezoane".

În ceea ce priveşte reţeaua de magazine, atenţia factorilor de resort s-a îndreptat asupra specializării unora, astfel că, de pildă, magazinele "Materna" comercializează articole pentru nou-născuţi, unităţile "Romarta" din întreaga ţară desfac produse de calitate superioară, iar magazinele tineretului - mărfuri adecvate. Dar şi aceste magazine specializate dispun de raioane şi secţii cu profil de tricotaje. Diversificarea formelor de vânzare şi de expunere în toate magazinele comerţului de stat de pe cuprinsul ţării, dar şi munca susţinută de educaţie şi instruire profesională a personalului de servire au influenţat pozitiv procesul de desfacere. Astfel, în programul pe trimestrul al IV-lea s-a prevăzut o creştere substanţială a tricotajelor pentru adulţi şi copii. În structura sortimentală a crescut ponderea îmbrăcămintei tricotate din lână pură, realizată de fabricile bucureştene "Tânăra Gardă" şi "Tricodava", ca şi de cele de tricotaje din Hunedoara şi Braşov. De asemenea, puloverele, jachetele,  rochiile, compleurile, costumaşele pentru copii, căciuliţele şi fularele se bucură de o bună primire în rândurile cumpărătorilor. Prin specificul lor, tricotajele se adresează şi celor care practică sporturile de iarnă. Măsurile luate din fabricile producătoare şi centrala industrială împreună cu direcţia de resort din Ministerul Comerţului Interior au determinat asigurarea din vreme a cantităţilor necesare pentru zonele Braşov, Prahova, Valea Oltului. Mai mult, pentru aprovizionarea Capitalei în trimestrul al IV-lea cu articole de îmbrăcăminte şi lenjerie tricotată, s-a suplimentat fondul de marfă cu peste 5 milioane de tricotaje de sezon. O dovadă o constituie şi mărfurile expuse în noul magazin pentru copii şi tineret din Bulevardul Victoria Socialismului. O discuţie cu Georgeta Ştefănescu, director comercial al Întreprinderii Comerciale de Stat "Bucureşti", întreprindere în subordinea căreia se află şi unitatea amintită, avea să ne edifice asupra modului de organizare a magazinului şi al expunerii mărfurilor spre desfacere: "Organizat pe baza unei tehnologii moderne, dotat cu mobilier şi utilat cu funcţionalitate îmbunătăţită sub aspectul expunerii unui sortiment sporit de mărfuri, şi a prezentării estetice a acestora, magazinul desface un mare volum de articole, o pondere importantă deţinând-o tricotajele, cu o varietate impresionantă pe poziţii coloristice şi mărimi". Se găsesc în magazin mărfuri ale unor întreprinderi reputate din Capitală, ca "Tânăra Gardă" şi Întreprinderea de Confecţii şi Tricotaje din Roman - "Smirodava" din Satu Mare - "Tricotex" etc. Cu croială clasică, executate din fire naturale (lână pură), sau modernă, specific tinerească, în mo­dele cu jocuri geometrice sau desene florale, în uniuri din fire tip lână, tip bumbac sau PNA, produsele, fie că e vorba despre rochii, compleuri, bluze, tricouri etc., se recomandă de la sine prin originalitate, ţinută elegantă.

Niciodată, s-ar putea spune, toamna n-a fost mai bogată în tricotaje, iar din judeţele Cluj, Gorj, Bihor, Iaşi, Dâmboviţa şi altele ne parvine vestea că raioanele specializate ale magazinelor comerţului de stat dispun de tricotaje suficiente specifice sezonului rece. O mai atentă urmărire a livrărilor şi îndeplinirea măsurilor luate din timp pentru creşterea calităţii produselor, o dezvoltare a reţelei comerciale în întreaga ţară, pe baza programului de modernizare aprobat, vor asigura cumpărătorilor aprovizionarea bună cu tricotaje de sezon.
Marta Cuibuş - Scînteia, nr. 14.666/1989
Citeşte mai multe despre:   articolul zilei

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Afisari: 3159
Serviciul de email marketing furnizat de