x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Ecaterina Andronescu: Din 2009 până în 2014, am pierdut din sistemul de învăţământ aproape 200.000 de elevi

Ecaterina Andronescu: Din 2009 până în 2014, am pierdut din sistemul de învăţământ aproape 200.000 de elevi

23 Mai 2016   •   22:15
Ecaterina Andronescu: Din 2009 până în 2014, am pierdut din sistemul de învăţământ aproape 200.000 de elevi

Din 2009 până în 2014 s-au pierdut din sistemul de învăţământ românesc aproape 200.000 de elevi, ca urmare a reducerii cifrei demografice, a declarat luni senatorul PSD Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educaţiei, care a atras atenţia şi asupra unei scăderi importante a personalului didactic în ultimii ani.

"În 2011 a apărut Legea învăţământului - în România s-au desfiinţat circa 2.000 de şcoli cu consecinţe asupra numărului de cadre didactice. Din 2009 până în 2014 am pierdut din sistem aproape 200.000 de elevi. Nu i-am pierdut că au părăsit sistemul, cum greşit, în opinia mea, calculează unii care vor să arate că sistemul nostru de învăţământ este la pământ, ci pur şi simplu s-a redus ca urmare a reducerii cifrei demografice. Mi se pare că este unul dintre parametrii care ar trebui să ne îngrijoreze cel mai mult - 200.000 de copii mai puţin în sistemul de învăţământ este echivalentul a spune că într-un an de zile nu s-a născut în România niciun copil, ceea ce este absolut dramatic Şi consecinţele acestei scăderi nu se opresc, pentru că că scăderea nu se opreşte la 2014. Din păcate, scăderea continuă şi, de aceea, trebuie să găsim alternative pentru a creşte calitatea sistemului de învăţământ prin numărul de persoane care se ocupă de copiii noştri", a declarat Ecaterina Andronescu la o dezbatere pe tema educaţiei, organizată de candidatul Alianţei PSD+UNPR la primăria sectorului 1, Dan Tudorache, la Universitatea Bioterra.

În ceea ce priveşte numărul de elevi pe cadru didactic, acesta diferă de la urban la rural şi sigur că suferă şi de la ciclu la ciclu de învăţământ, a subliniat social-democrata.

"După opinia mea, formată pe baza datelor Eurostat, nu stăm cel mai rău cu putinţă. Mulţi dintre dvs. reclamă faptul că sunt clasele supra-dimensionate, mai ales în şcolile care sunt foarte solicitate. Media aceasta mai scăzută rezultă din numărul de elevi pe cadru didactic mai mic în rural şi şi mai mic în şcolile speciale. (...) În ceea ce priveşte abandonul şcolar, trebuie să ne concentrăm pe învăţământul liceal, în special pe ultimele două clase. El diferă de la urban la rural, abandonul şcolar este mai mare în rural, este mai mic la clasele primare şi gimnaziale. S-au închis multe şcoli din mediul rural, aproximativ 2.000, nu s-au dus microbuzele atunci la şcoală şi mulţi dintre copii nu au mai ajuns la şcoli. În învăţământul profesional şi la învăţământul post liceal este cel mai mare abandon şcolar, merge pana la 7 - 7,6 %, uneori chiar 8 %. În opinia mea, învăţământul profesional şi post liceal nu mai este atât de căutat de tineri şi de părinţi şi va trebui ca legislativ cumva să încurajăm prin susţinere inclusiv din fonduri europene pentru pregătirea aceasta de nivel mediu", a spus fostul ministru al Educaţiei, care a pledat pentru regândirea învăţământului în liceele tehnologice. AGERPRES

×