x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Situație dramatică a elevilor români. Analfabetismul funcțional la apogeu

Situație dramatică a elevilor români. Analfabetismul funcțional la apogeu

03 Dec 2019   •   12:28
Situație dramatică a elevilor români. Analfabetismul funcțional la apogeu
Sursa foto: Pixland/Getty Images

România a înregistrat cele mai slabe rezultate la testele PISA 2018 din ultimii 9 ani, potrivit datelor publicate de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE). Analfabetismul  funcțional a crescut cu 5% anul trecut, ajungând la 44% în 2018, față de 39% în 2015. Scorul este în scădere față de ultimele două testări, din 2012 și 2015, la toate cele trei: domenii citire, matematică și științe. 

Scorul la citire a fost de 428 de puncte, cu șase mai puține față de testarea din 2015 și în scădere cu 10 puncte comparativ cu 2012. 

La matematică stăm cel mai rău, România a obținut 430 de puncte, în minus cu 14 puncte față de PISA 2015 și cu 15 puncte, raportat la 2012. 

Rezultatele la științe sunt, de asemenea, scăzute, totalizând 426  de puncte, România pierzând 9 puncte față de 2015 și 12 puncte  de anul 2012. 

Diferențele dintre scorurile obținute de România și cele ale statelor membre OCDE sunt de câte 59 de puncte la citire și matematică și 63 de puncte la științe. 

Raportat la indicatorii de performanță, doar 4% dintre elevii români au rezolvat cele mai dificile probleme la cel puțin una din  trei materii, comparativ cu media țărilor OCDE care este de 16%.

Testele PISA 2018 relevă faptul că 59% dintre școlari au atins nivelul 2 la citire, față de 77% în OCDE, ceea ce înseamnă că ei pot să înțeleagă ideea principală dintr-un text, pot găsi informația după anumite criterii și pot înțelege scopul unui text. Prin urmare, 41% dintre elevi nu pot ajunge la acest nivel.

La matematică, 47% dintre copiii români nu pot ajunge la nivelul 2. 

La științe, 44% dintre elevi nu pot face conexiuni elementare între informațiile pe care le au și viața reală. 

Doar 1% dintre școlarii din România sunt performanți, ajungând la nivelurile 5 sau 6 al testului ISA, comparativ cu 9% în OCDE. 

Testele PISA sunt împărțite pe șase niveluri de competențe, de la 1 la 6. 

În aprilie 2018, 5.000 de elevi români, în vârstă de 15 ani, din clasele VII-IX, din peste 180 de școli, au participat la un test de două ore pe hîrtie, la fel ca în alte șapte țări europene, în timp ce în 72 de state acestea au fost susținute pe c alculator. 

edupedu.ro

 

 

 

 

 

 

 

 

×
Subiecte în articol: teste pisa 2018