x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Blestemul strazii Mihaileanu: misterul navei fantoma cu O MIE de imigranti ILEGALI porneste din Constanta

Blestemul strazii Mihaileanu: misterul navei fantoma cu O MIE de imigranti ILEGALI porneste din Constanta

de Dan Constantin    |    03 Ian 2015   •   15:41
Blestemul strazii Mihaileanu: misterul navei fantoma cu O MIE de imigranti ILEGALI porneste din Constanta

O poveste plina de mistere, care baga si Romania in scandalul traficului de imigranti, are punctul de pornire in Constanta.

Nava Blue Sky M care avea la bord circa o mie de imigranti, parasita de echipaj in Marea Ionica, ESTE SUB PAVILION MOLDOVENESC si a fost inregistrata la Giurgiulesti de fostii proprietari din Romania.
Ancheta in curs de desfasurare aduce in atentie tranzactiile de pe piata shiping- ului din Marea Neagra, unde schimbarea pavilioanelor si a proprietarilor de nave devine o afacere din ce in ce mai nebuloasa.

Cargoul de marfuri generale Blue Sky M , cu un deplasament de 2240 tdw a fost construit in Germania, iesind din santier in 1976. .Are o vechime de 39 de ani, apropiindu-se de casare.
Si-a schimbat proprietarii de multe ori, la fel si pavilioanele de inregistrare.
Din 2013 figureaza inregistrat in portul Giurgiulesti, Republica Moldova, proprietar fiind la ACEA DATA compania INFO MARKET din Constanta.
Sediul societatii Info Market SRL, care are ca obiect de activitate comert cu marfuri generale nealimentare, este in Constanta, STRADA MIHAILEANU, NR 68 B,, AP 10. Este si adresa de domiciliu a proprietarilor firmei, MARIANA STANCIU si PAULIN STANCIU, care au 75, respectiv 25 la suta din actiunile acestui SRL.

In luna decembrie 2014, cu doua saptamani inainte de incidentul din Marea Ionica, nava si-a schimbat proprietarul. Mariana Stanciu a vandut cargoul unui cetatean sirian, a carui identitate nu a fost dezvaluita. Autoritatile italiene au declansat la randul lor o operatiune de cautare a proprietarul sirian al cargoului, momentan de negasit.

Seful Sindicatului Navigatorilor din Constanta a declarat ca a discutat cu fostul armator ( probabil Paulin Stanciu – N.R.) care spune ca nu are nici un amestec in transportul aflat sub ancheta. Stanciu se afla in strainatate in momentul convorbirii.

Devine extrem de interesant refacerea traseului navei Blue Sky M din ultimele 65 de zile, urmarind inregistrarile portuare.
28 octombrie, Constanta; 8 noiembrie, Fatih,Turcia; 16, 27 si 8 decembrie, Varna, Bulgaria.
Dupa aceasta data, din declaratiile armatorului, proprietatea sa ar fi trecut la sirianul de negasit.

DE AICI NAVA ISI INCEPE TRASEUL PE HARTA IMIGRATIEI CLANDESTINE
Nava TRECE PRIN ISTANBUL si BOSFOR in 10 decembrie, date consemnate in inregistrarea de trafic.
INTRA in portul KORFEZ, situat intr-o zona discreta a stramtorii Bosfor, pe partea sudica a litoralului asiatic al Turciei.
Pleaca din Korfez ,in 14 decembrie, aici fiind consemnat, probabil, primul punctul de imbarcare al imigrantilor.

Totusi imbarcarea a circa o mie de persoane de origina kurda si siriana nu putea scapa total neobservata autoritatilor din Turcia, un numar asa de mare de persoane putea face imbarcarea pe nava doar cu o complicitate la scara larga a vamesilor si a politiei portuare turcesti
.
Destinatia declarata este portul Rijeka, din Croatia, la care nava nu va ajunge niciodata. Dupa trecerea prin Stramtoarea Dardanele, cargoul intra in Marea Mediterana, ocoleste Grecia si intra in Marea Ionica.

Primul SOS transmis de pe nava, si informatia ca Blue Sky M ar fi intrat sub controlul piratilor, apare in 31 decembrie. Timpul trecut - doua saptamani - de la plecarea din portul Korfez si pana la acest semnal de alerta, lasa libera calea spre supozitia ca nava s-ar fi oprit si intr-un alt port, mai ascuns (POSIBIL SITUAT IN CIPRUL DE NORD), unde devine extrem de posibila imbarcarea record - de O MIE de persoane - pe o nava improprie pentru transportul de persoane.

In conditiile mentionate este evident faptul ca ultima schimbare de proprietar al navei a fost facuta doar in scopul strict al traficului ilegal de persoane
Semne de ingrijorare se ridica si asupra flotei Republicii Moldova, in care sunt inregistrate peste 170 de nave, inclusiv cu proprietari din Iran (12 vapoare).
Recentul semnat acordul comercial dintre Moldova si Uniunea Europeana, ofera facilitati de tranzit si navelor care circula sub pavilion moldovenesc.
Recent o alta nava inregistrata la Giurgiulesti a fost arestata in Italia dupa ce, la bordul sau, a fost sechestrat un transport record de 7 tone hasis.
Ancheta declansata pentru trafic ilegal de imigranti nu ii va ocoli nici pe fosti proprietari romani din Constanta, asupra carora inca planeaza discretia. Acestia sunt in masura sa poata oferi informatii despre proprietarul sirian care a preluat nava si despre component echipajului care a abandonat cargoul.

Ca o coincidenta, ironica, domiciliul la care proprietarii vor fi citati este cel din strada STEFAN MIHAILEANU .
Tot in strada STEFAN MIHAILEANU, dar din Bucuresti, figureaza cu ultimul domiciliu cunoscut NUMITUL BASESCU TRAIAN unde vor fi trimise citatiile in dosarele ce urmeaza sa fie redeschise dupa auto-instaurata sa imunitate, activa in timpul mandatelor sale prezidential.
Concluzia ce poate fi trasa urmarind firul ambelor intamplari este ca VAPOARELE DIN FLOTA CU PROBLEME AJUNG SI PLEACA DIN STRADA MIHAILEANU.
 

×