x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cele mai populare cuvinte pe care românii le caută pe internet, în timpul crizei coronavirusului

Cele mai populare cuvinte pe care românii le caută pe internet, în timpul crizei coronavirusului

26 Apr 2020   •   21:06
Cele mai populare cuvinte pe care românii le caută pe internet, în timpul crizei coronavirusului

Criza coronavirusului a făcut mai mult decât să ne țină în case în ultima lună și jumătate. Românii au descoperit - mulți dintre ei cu surprindere - cât de util este internetul și cât de mult ne poate ușura acesta viața de zi cu zi. Facturile se pot plăti simplu, rapid și în deplină siguranță și pe internet, Google te poate ajuta să faci până și pâine acasă, iar vizita la supermarket poate fi înlocuită foarte ușor de un curier care îți lasă toate produsele la ușă. Obiceiurile de consum s-au schimbat, în consecință. La fel și căutările pe care românii le fac pe internet cum au aratat cei de la agentia digitala five elements pe blogul lor: orientate către necesități de bază și lucruri practice.

 

Iată așadar care sunt cele mai populare cuvinte pe care românii le-au căutat pe internet în această perioadă:

 

„Comandă online” și „livrare la domiciliu”

 

Foarte populare în săptămânile de carantină sunt căutările de tipul „comandă online” sau „livrare la domiciliu”. Românii vor să știe care dintre marile lanțuri de supermarketuri oferă posibilitatea livrării cumpărăturilor acasă, caută farmacii cu livrare la domiciliu și site-uri sau aplicații prin care poți comanda mâncare gătită acasă. Creșterile pe acest tip de căutări se situează între 70% și 1.600%.

 

 

Legat de comenzile online, foarte populară este și căutarea „euthyrox”, un medicament care tratează afecțiunile tiroidiene și care lipsește din farmacii.

 

„Plata online”

 

Românii sunt interesați în această perioadă și de plățile online. Ne referim aici la plata online a facturilor la utilități, unde s-au înregistrat creșteri și de 300%. De asemenea, căutări populare sunt și „plată rovinietă online”, cu o creștere tot de 300%, și „plată amenzi online” (+90%). Tot cu 90% au crescut și căutările pe cuvântul „ghiseul.ro”, o platformă publică pusă la dispoziție de statul român celor care vor să efectueze online plata impozitelor.

 

„Zoom”

 

Zoom este o platformă de video call-uri similară cu Skype sau Google Hangouts  care a devenit foarte populară în timpul carantinei. Este folosită mai ales în mediile profesionale, dar și pentru întâlniri online cu gașca de prieteni.

 

 

„Dezinfectant”, „mănuși chirurgicale”, „măști chirurgicale” și… „hârtie igienică”

 

Trebuie spus și că trendurile de consum și cele legate de căutările pe internet sunt globalizate în această perioadă mai mult ca niciodată în istorie. Isteria cumpărăturilor s-a manifestat, pe rând, în toate țările afectate grav de pandemie. La fel și interesul pentru produse de strictă necesitate în această perioadă. A crescut interesul pentru dezinfectant și spirt, pe măsură ce acestea au dispărut din supermarketuri și farmacii, cu creșteri de până la 180%. La mare căutare sunt și măștile și mănușile chirurgicale, mai ales în contextul în care au devenit obligatorii în unele județe din România.

 

Interesul pentru hârtia igienică e mai greu de explicat. Psihologii cred că are legătură cu păstrarea unei stări de confort psihic, într-o perioadă de stres major, acoperind în același timp o nevoie de bază.

 

„Jocuri online” și „puzzle”

 

Ai acoperit nevoile de bază, însă ce faci atunci când majoritatea surselor de entertainment și petrecere a timpului liber au dispărut peste noapte? Netflix și HBO Go sunt platforme populare de filme, seriale și documentare care s-au bucurat de creșteri spectaculoase de trafic în perioada asta. Însă nu sunt suficiente pentru a acoperi toate nevoile legate de entertainment. Tocmai de aceea, nu e de mirare că în această perioadă au crescut și căutările pentru jocuri online. De exemplu, căutarea „jocuri online gratis cu bile” a înregistrat o creștere de 800%. Și puzzle-urile au revenit puternic în trenduri - „puzzle 3d lemn”, +400%, „puzzle 2000 piese”, +190%. Un lucru e clar: românii se plictisesc acasă.

 

„Pâine”

 

Întorcându-ne la nevoi de bază, și căutările legate de pâine și rețete de pâine au avut creșteri spectaculoase în această perioadă, între 4.850 și 5000%. Mulți dintre români au căutat rețete de pâine cu maia (+4.950%) sau fără drojdie, având în vedere că acesta este un alt produs esențial care a dispărut din supermarketuri.

×