x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cum să îţi găseşti bărbatul de 30 de ani, frumos deştept şi cu bani

Cum să îţi găseşti bărbatul de 30 de ani, frumos deştept şi cu bani

de Sebastian S. Eduard    |    13 Apr 2014   •   22:16
Cum să îţi găseşti bărbatul de 30 de ani, frumos deştept şi cu bani
Ştiaţi că 8% dintre clienţii “Matrimonialelor” au venituri peste 4.000 euro/lună?
Noi le zicem (sau le ziceam)  Agenţii Matrimoniale. Ei, “specialiştii” vorbesc despre “matchmaking”. Poate pentru că astăzi, în rubricile din ziare la “Matrimoniale” găseşti cu totul altceva. Poate pentru că  “matchmaking” sună mai “cool” şi mai “profi”.

Găsirea unui partener de viaţă, în condiţiile stilului de viaţă actual, alert şi presant, este un deziderat greu de atins pentru persoanele singure. În ajutorul lor vin agenţiile de matchmaking care le oferă suport în a-şi găsi jumătatea.

Marius M. (39 de ani, divorţat, tatăl unui copil dintr-un mariaj anterior) este un antreprenor care până acum a bifat realizări profesionale importante. Doar că succesul profesional, dobândit cu tenacitate, în cele 12 ore de muncă, zilnic, plus deplasări în provincie, de câteva ori pe lună, i-a răpit timpul necesar pentru a cunoaşte o femeie alături de care să îşi refacă viaţa. Marius este unul dintre acei oameni care, aparent, în societate, au totul pentru a fi fericiţi. “Până acum am fost la trei întâlniri. Cred că aceasta, a treia, va fi şi ultima, pentru că am găsit persoana care se potriveşte cel mai bine profilului meu. Am stabilit un nivel de comunicare la care, sincer, nu mă aşteptam. Este ceea ce îmi doresc cel mai mult într-o relaţie”, a declarat Marius. Acesta a mai precizat că prin intermediul agenţiei, a întâlnit “nişte doamne şi domnişoare educate, fine, cultivate. A fost o plăcere să le cunosc”.

După ce a ocupat, în urma unei selecţii riguroase, un post bine plătit într-o multinaţională, Silvana P. (35 de ani, economistă), a crezut că munca este cel mai bun refugiu pentru o femeie dezamăgită în dragoste. O vreme, această credinţă a funcţionat: în fiecare sâmbătă dimineaţa, Silvana era prima care deschidea uşa sălii de fitness. După-amiaza era la cosmetică sau la coafor, iar duminica, dacă avea noroc şi se lipea de o prietenă sau vreo colegă singură, ca şi ea, avea parte de companie la un concert sau la un spectacol. Însă, după o vreme, a realizat că cele mai bune tratamente cosmetice şi premierele teatrale sunt, de fapt, un paleativ provizoriu la singurătate. Şi-a zis că trebuie să facă ceva pentru viaţa ei şi a sunat la o agenţie de matchmaking. “Sunt în baza de date a agenţiei de două luni. După ce am stat de vorbă cu consilierii agenţiei, mi-am dat seama că deşi ştiu ce caut, încă nu ştiu multe lucruri despre persoana mea. Procesul de auto-cunoaştere este, cred, la fel de important şi interesant ca şi procesul de căutare a persoanei potrivite în sine. Până acum am vizualizat cinci profile şi am mers la două întâlniri”, a declarat Silvana.

Head hunting + heart hunting = LOVE
De obicei, persoanele ca Marius şi Silvana reprezintă profilul perfect al clienţilor agenţiilor de matchmaking: persoane cu un statut social peste medie, care vor un partener pe măsura educaţiei şi veniturilor lor, pentru o relaţie serioasă, de durată. Pentru a-i ajuta, consilierii în matchmaking fac cam aceeaşi muncă de selecţie şi recrutare ca şi specialiştii în HR, însă aplicată în aria sentimentală: head hunting, dar şi heart hunting, cu precizarea că toate aceste servicii asigură confidenţialitate pentru clienţii lor. În funcţie de criteriile definite împreună cu clientul şi în funcţie de o taxă care poate fi lunară, trimestrială sau anuală, agenţia le prezintă clienţilor precum Marius sau Silvana o listă de recomandări (profile potrivit cerinţelor lor) din care îşi pote alege persoanele pe vor să le întâlnească. Agenţia de matchmaking oferă consiliere, ghidare în timpul procesului de auto- cunoaştere, confidenţialitate, ceea ce nu se regăseşte la o agenţie matrimonială! Clienţii matchmaking-ului (termen care, generic, se traduce prin “peţit”) activează, de obicei, în mediul de business, în domeniul artelor sau al profesiilor liberale (medici, avocaţi).

“Atât domnii, cât şi doamnele şi domnişoarele care apelează la serviciile noastre invocă, în discuţiile cu consilierii noştri, lipsa de timp, concentrarea excesivă pe viaţa profesională, cercul social care se restrânge după o anumită vârstă, care nu le permite să întâlnească persoana potrivită. Stilul actual de viaţa şi canalele de comunicare nu facilitează interacţiunea naturală, liberă, cu persoane pe care să le cunoşti şi cu care să ajungi să construieşti o relaţie sănătoasă pe termen lung. Cei care vin la noi o fac fie la recomandarea unui prieten/prietene, fie au aflat din presă sau de pe internet despre existenţa noastră”, a declarat Oana Totora, personal matchmaker şi fondator al agenţiei de matchmaking Umbrella for Two.

Cine apelează la serviciile de matchmaking

Potrivit Oanei Totora, 65% dintre clienţii unei agenţii de matchmaking sunt femei (doar 35% sunt bărbaţi). 95% dintre clienţi sunt de naţionalitate română. Persoanele de naţionalitate străină (5%) sunt locate în România şi îşi doresc o relaţie stabilă pe termen lung. Naţionalităţi: olandezi, englezi, italieni, greci.
- 93% dintre clienţii români sunt din Bucureşti. 7% sunt din alte oraşe, însă prin natura jobului vin frecvent în Capitală sau au legături aici.
- Majoritatea clienţilor sunt în marja de vârstă 30-45 de ani. În afara acestor marje, sub 30 de ani, sunt mai multe femei, iar peste 45 de ani sunt majoritari bărbaţii.
- Din totalul clienţilor, 58% nu au fost niciodată căsătoriţi. 73% din clienţi nu au copii ( 27% au unul sau mai mulţi copii).
- Din punct de vedere al nivelului educaţional: din totalul clienţilor, 53% au master, 37% au facultate, 10% au doctorat.
- Zona de activitate profesională este împărţită astfel de clienţii agenţiilor de matchmaking: 32% activează în zona antreprenoriat sau profesii liberale, 35% în zona corporate (poziţii de specialist până la middle-top management), 28% în zona financiar-bancară.
- În ceea ce priveşte veniturile: 45% dintre clienţi au venituri între 1.000-2.000 EURO, 29% dintre clienţi între 2.000-4.000 EURO, 17% dintre clienti sub 1000 de EUR, 8% dintre clienti au venituri peste 4000 EUR
- Cei mai mulţi sunt persoane cu un stil de viaţă activ. Preocupările sunt diverse. Îmbină activităţi dimanice (plimbări, mers în vacanţe de două ori pe an) cu cele intelectuale sau sociale (prieteni, teatru, film, operă, concerte etc). O parte dintre ei sunt preocupaţi de aspectul fizic şi de sănătate, practică sport: mers la sală, alergat, tenis, ciclism, echitaţie, patine, role, scrimă, ski, parapantă, chi-cung, kiting, yachting, etc. Sunt persoane interesate de dezvoltare personală, citesc şi se informează în permanenţă.


×
Subiecte în articol: matrimoniale