x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Decongestionarea traficului rutier din Bucureşti. Ce soluţii s-au găsit pentru această problemă

Decongestionarea traficului rutier din Bucureşti. Ce soluţii s-au găsit pentru această problemă

24 Apr 2014   •   16:19
Decongestionarea traficului rutier din Bucureşti. Ce soluţii s-au găsit pentru această problemă

Primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, vorbeşte într-un interviu acordat Agerpres, despre descongestionarea traficului din București.
Întrebat despre problema traficului îngreunat în Bucureşti, acesta a explicat că încă de acum patru ani există o strategie de dezvoltare urbană integrată și durabilă a Capitalei și a zonei sale de influență. ‘’În cadrul acestei strategii, s-a luat în considerare respectarea angajamentelor de însănătoșire ambientală prevăzute în Protocolul de la Kyoto (Japonia), acordând o atenție deosebită problemei transporturilor publice urbane și promovării modalităților denumite de specialiști ''CURATE'', în strictă concordanță cu recomandările și politicile Comisiei Europene în acest domeniu’’, a declarat Oprescu.

Conceptul strategic București 2035, care exprimă viziunea de dezvoltare durabilă a orașului, este creația unei echipe extinse de profesioniști în domeniu, arhitecți și urbaniști, profesori și sociologi, specialiști în mediu, în circulație, ingineri de trafic și economiști.

Politica municipalității este aceea de a descuraja folosirea automobilelor individuale și de a oferi ca alternativă un transport public fluent, prin realizarea unor benzi dedicate acestuia, precum și încurajarea folosirii bicicletelor, pentru care se realizează de asemenea piste dedicate. Toate noile proiecte de infrastructură, fie că sunt obiective noi, fie reabilitări și modernizări, se fac cu piste de biciclete. Am început implementarea de proiecte privind realizarea pistelor de biciclete pe carosabil, dar numai acolo unde trama stradală este mare și permite acest lucru, fără ca siguranța participanților la trafic, în speță a bicicliștilor, să fie afectată.

‘’ Spre exemplu, Calea Buzești — pista este realizată la marginea carosabilului. Realizăm piste și în zone special dedicate, de exemplu șoseaua Pantelimon — pista este poziționată într-o zonă separată atât față de carosabil, cât și față de zona pietonală, dar și în paralel cu trotuarul, în cadrul lucrărilor de modernizare a arterelor de circulație, cum ar fi cele de pe bulevardul Liviu Rebreanu, unde pistele sunt amenajate pe trotuar, în afara zonei pietonale. După cum știți, am demarat lucrări de modernizare pe Calea Victoriei, unde extindem spațiul pietonal, dar construim și piste de biciclete, atât pe carosabil, cât și pe trotuar, în funcție de cum ne permite trama stradală. Mai nou, Guvernul sprijină strategia de mobilitate a Primăriei Municipiului București printr-o finanțare de la Fondul de Mediu, în valoare de 44,6 milioane de lei.’’, a mai spus primarul general.

×