x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Scandal în Poliţie! 4.000 de maşini noi nu pot fi folosite la urgenţe: "Dacă montează girofar, pierd garanţia!"

Scandal în Poliţie! 4.000 de maşini noi nu pot fi folosite la urgenţe: "Dacă montează girofar, pierd garanţia!"

24 Sep 2015   •   16:51
Scandal în Poliţie! 4.000 de maşini noi nu pot fi folosite la urgenţe: "Dacă montează girofar, pierd garanţia!"
Sursa foto: ziaruldeiasi.ro

Poliţia Română a achiziţionat 4.000 de maşini noi, dara fără sirene şi girofaruri, iar asta îi obligă pe poliţişti să circule tot cu maşinile vechi.

Potrivit contractului de achiziţie, montarea girofarurilor duce la pierderea garanţiei de trei ani.

Poliţia Română se află într-o situaţie extrem de jenantă. În loc să folosească cele 4.000 de Loganuri noi cumpărate de minister, poliţiştii sunt obligaţi să se chinuie tot cu maşinile vechi în prag de casare. Problema a apărut în urma contractului de achiziţie. “Nu au luat maşinile cu girofaruri cu gândul că le vor pune pe cele de pe maşinile vechi, pe care le casează. Numai că au făcut prost contractul de achiziţie a maşinilor noi: dacă montează girofarurile, pierd garanţia. Avem o situaţie penibilă, maşinile vechi cu girofar sunt trase pe dreapta pentru că nu mai sunt bune, iar cele noi merg fără girofar, ceea ce înseamnă că nu pot interveni la urgenţe, nu pot urmări infractori. Au luat 4.000 de Loganuri, toate fără girofaruri, şi la Poliţie, şi la Jandarmi şi la ISU. Mai bine luau mai puţine maşini pe care să le poată folosi oamenii”, a declarat Vasile Lincu, preşedintele Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Vameşilor ProLex, în exclusivitate pentru ziarulring.ro.

Emanoil Bele, lider ProLex Poliţia Ilfov, spune că lipsa girofarurilor face ca autoturismele noi să fie aproape inutilizabile. “Dacă nu ai girofar şi sirenă, nu poţi să te deplasezi la o urgenţă pentru că pui în pericol siguranţa circulaţiei, legea prevede să ai şi semnale acustice, şi luminoase, or, maşinile noi nu au nici una, nici cealaltă. Dacă loveşti pe cineva când alergi la o urgenţă, eşti vinovat, pentru că nu ai respectat legea. Totodată, nu poți opri maşini în trafic, nu poţi asigura protecţia unui perimetru în care s-a întâmplat un accident pe timpul nopţii. Maşinile noi nu au nici măcar CASCO. Mai mult, sunt maşini cu motor de 1,2 pe benzină cu care nu poţi să fugi, nu poţi face depăşiri. Sunt mai mult maşini de transport. Nici pentru patrulare nu sunt bune, că, dacă observi o maşină suspectă, nu zic un BMW, un Logan mai mare, nici măcar pe ăla nu-l prinzi. Cei din minister au dat o explicaţie idioată: nu au pus girofaruri ca să cumpere mai multe maşini, care sunt în garanţie trei ani În continuare am rămas doar cu cele vechi pentru care avem aceeaşi problemă: nu sunt piese. Faci comandă în teritoriu să-ţi aducă o piesă, aştepţi luni de zile să vină, până atunci se mai strică altele şi o treci pe dreapta. Maşinile vechi pe care le avem sunt într-o stare de uzură foarte avansată; la nivel naţional, peste 60% din autoturisme sunt în prag de casare. Poliţiştii plătesc în continuare bani din buzunarul lor pentru piese şi pentru inspecţia tehnică periodică a maşinilor”, a precizat Emanoil Bele, pentru aceeaşi sursă.

×
Subiecte în articol: girofar sirena masini de politie