x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator UBER s-a supărat pe Guvern și cere cadru legislativ

UBER s-a supărat pe Guvern și cere cadru legislativ

de Diana Scarlat    |    23 Mai 2017   •   11:50
UBER s-a supărat pe Guvern și cere cadru legislativ
Sursa foto: Eric Risberg/AP

Firma UBER este foarte nemulțumită de decizia guvernului de a modifica Legea taximetriei, astfel încât să fie amendați șoferii care transportă persoane contra cost fără autorizație. Reprezentanții UBER spun că platforma informatică nu se ocupă nici de transport, nici de taximetrie, iar șoferii nu pot fi considerați taximetriști, chiar dacă percep taxe pentru cursele efectuate.

Pachetul de legi care reglementează în România serviciile de transport și de taximetrie a suferit mai multe modificări, adăugându-se periodic restricții, din 1990 până acum. Conform legislației în vigoare, se autorizează un număr fix de taxiuri, în fiecare localitate, iar firmele și șoferii trebuie să se supună unui set de restricții draconice. Considerând că o firmă care face servicii de transport și de taximetrie fără a se supune acelorași reguli face concurență neloială, taximetriștii și transportatorii autorizați au cerut Guvernului o modificare legislativă de urgență, prin care să poată fi sancționați toți cei neautorizați. Executivul le-a dat dreptate și a anunțat că va aduce o modificare la Legea taximetriei 38 din 2003, astfel încât se vor elimina termenii „în mod repetat” și „permanent”, iar orice șofer prins în trafic să poată fi amendat dacă se constată că face transport de persoane neautorizat.

În afara legii nu înseamnă ilegal, ci nereglementat

Firma UBER se simte atacată de această decizie, spunând că șoferii vor fi amendați și descurajați, deși ei nu sunt taximetriști, deci nu ar trebui să intre sub incidența Legii 38. Reprezentanții firmei spun că UBER este doar o platformă informatică de intermediere a activităților de transport în regim de ride sharing, iar faptul că nu există niciun fel de reglementgare a acestui tip de servicii în România nu înseamnă că ei funcționează în ilegalitate, ci că România trebuie să le facă un cadru legislativ adecvat nevoilor companiei. „UBER este o companie care oferă servicii ce țin de societatea informațională. E foarte important, una e să spui că oferă servicii de transport, alta e să spui că oferă servicii de taxi, care înseamnă foarte multe condiții. Taximetria e pentru oameni care fac asta ca pe o meserie, există obligații pe care le au, în timp ce șoferii parteneri UBER fac asta ocazional”, au explicat reprezentanții UBER, într-o conferință de presă. Reprezentanții firmei au mai explicat că tariful este mai mare decât la taxi, pentru că se adaugă un algoritm de calcul la prețul de 1,3 lei pe kilometru, iar costurile totale pot crește și de șapte ori sau chiar mai mult, în funcție de cerere și ofertă. „Este posibil, în noaptea de revelion, de exemplu, dacă ai o singură mașină într-o zonă și peste 20 de solicitări, prețul automat va crește. Este un algoritm automat. Practic, platforma UBER funcționează ca o bursă”, spun reprezentanții UBER.

Dacă există o cerere foarte mare și ofertă foarte mică, automat tariful va crește. Poți să accepți tariful mare sau să aștepți o perioadă, până când cererea va fi mai mică. Depinde de situație. Prețul poate fi și șapte ori mai mare.

 

×
Subiecte în articol: uber guvern cadru legislativ