x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică CCR solicită conducerii Camerei un punct de vedere în cazul sesizării USL privind învestirea Guvernului Ungureanu

CCR solicită conducerii Camerei un punct de vedere în cazul sesizării USL privind învestirea Guvernului Ungureanu

21 Feb 2012   •   18:36
CCR solicită conducerii Camerei un punct de vedere în cazul sesizării USL privind învestirea Guvernului Ungureanu

Presedintele Curtii Constitutionale a Romaniei (CCR), Augustin Zegrean, a solicitat conducerii Camerei Deputatilor un punct de vedere cu privire la sesizarea Opozitiei privind hotararea Parlamentului de investire a Cabinetului Ungureanu.

"Va adresam rugamintea de a ne comunica punctul de vedere al Biroului permanent al Camerei pana la 1 martie, tinand seama de faptul ca dezbaterile Curtii Constitutionale vor avea loc pe 7 martie", se arata in scrisoare.

Potrivit secretarului Camerei Deputatilor Niculae Mircovici, aceasta scrisoare a presedintelui CCR a fost inaintata Comisiei juridice.

USL a depus la Curtea Constitutionale, pe 16 februarie, o contestatie privind investirea de catre Parlament a Guvernului Ungureanu.

Opozitia afirma ca hotararea Parlamentului de investire a Cabinetului Ungureanu incalca articolele 1, 64 si 103 din Legea fundamentala.
'Criticam neconstitutionalitatea hotararii vizavi de articolele 1, 64 si 103 din Constitutie. Hotararea incalca normele constitutionale referitoare la procedura instituita pentru investirea Guvernului, in sensul ca nu s-a respectat Regulamentul camerelor reunite de audiere a candidatilor de ministri in comisiile reunite si nu s-a intocmit avizul comisiei, ci doar niste procese verbale prin care se recomanda plenului sa investeasca Guvernul Ungureanu. Avizele sunt obligatorii, iar procesele verbale nu tin loc de avize. Aceste procese verbale au fost date in sedinte fara cvorum', a afirmat liderul deputatilor PSD, Mircea Dusa.
Sesizarea este semnata de 85 de deputati ai PSD si 53 ai PNL.

×