x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Constantin Niţă: Schimburile comerciale dintre Ungaria şi România ar putea ajunge la 10 miliarde de euro pe an

Constantin Niţă: Schimburile comerciale dintre Ungaria şi România ar putea ajunge la 10 miliarde de euro pe an

de Agerpres    |    14 Iul 2014   •   20:54
Constantin Niţă: Schimburile comerciale dintre Ungaria şi România ar putea ajunge la 10 miliarde de euro pe an

Ungaria şi România sunt parteneri strategici şi caută modalităţi prin care să stimuleze schimburile comerciale bilaterale, a declarat luni secretarul de stat în Ministerul ungar de Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI.

La un forum economic organizat de Camera de Comerţ şi Industrie a Ungariei, Szijjarto a precizat că România este a doua mare piaţă de export a Ungariei, după Germania, aproximativ 6% din exporturile ţării vecine fiind orientate spre România. Szijjarto a mai spus că anul trecut schimburile comerciale bilaterale s-au ridicat la 6,7 miliarde de euro, principalele produse fiind combustibili, medicamente, echipamentele şi produsele din industria alimentară.

La rândul său, Ministrul Economiei, Constantin Niţă, a apreciat că schimburile comerciale dintre cele două ţări ar putea ajunge la 10 miliarde de euro pe an, în condiţiile în care Ungaria este al treilea cel mai important partener al României.

Peter Szijjarto şi Constantin Niţă au conveni că programele transfrontaliere ar trebui consolidate şi, de asemenea, că reţelele energetice din cele două ţări ar trebui interconectate.

Ungaria este o economie deschisă, iar exporturile sunt responsabile pentru 83% din Produsul Intern Brut. De asemenea, trei sferturi din exporturile Ungariei sunt generate de 850 de mari companii, a precizat Peter Szijjarto.

România este o ţară cheie în ceea ce priveşte obiectivul creşterii ponderii Întreprinderilor Mici şi Mijlocii în schimburile comerciale externe având în vedere că micile firme sunt mai bine adaptate pentru a avea rezultate în ţările vecine. Peter Szijjarto a subliniat că construcţiile, echipamentele şi produsele din industria alimentară, mediul şi energia sunt domeniile în care IMM-urile din Ungaria pot avea succes pe piaţa românească. 

×
Subiecte în articol: constantin niţă comerţ Ungaria