x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social Reducerile de Black Friday, o ţeapă uriaşă

Reducerile de Black Friday, o ţeapă uriaşă

04 Mai 2018   •   13:41

Reducerile de Black Friday au fost de multe ori preţuri mai mari chiar decât cele practicate cu o lună înainte, majoritatea fiind practicate deja de multe luni, nefiind de fapt reduceri speciale, a declarat preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu. Chiar dacă oficialul nu a dat nume, a precizat că este vorba despre mare parte din promoţiile anunţate. În 2017, vânzările de Black Friday au însemnat 200 de milioane de euro.  

„Ce am constatat noi este că preţurile care apar ca fiind reduceri semnificative faţă de preţul uzual nu sunt de fapt nişte reduceri speciale pentru Black Friday, sunt de mult ori preţuri care erau practicate deja de mai multe luni de comercianţi, deci asta este o situaţie des întâlnită. Legea spune că poţi să afişezi o promoţie dacă e o reducere a preţului pe care l-ai practicat în trecut. Dacă luni de zile ai avut promoţia aia, înseamnă în realitate că ceea ce apare ca promoţie e preţul normal şi nu faci de fapt nicio reducere”, a explicat Chiriţoiu la Parlament. 

Consiliul Concurenţei a constatat că în cazul a aproximativ 29% dintre produsele monitorizate, de Black Friday 2017, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile. Acest fapt indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday. 

Chiriţoiu a precizat că instituţia pe care o conduce a trimis un raport în acest sens către Protecţia Consumatorului, care este abilitată legal să verifice respectarea legislaţiei, adică modul în care sunt informaţi consumatorii în privinţa preţurilor. „Suspectăm că sunt situaţii în care platformele îşi avantajează produsele proprii, că nu sunt neapărat mai ieftine decât alte produse oferite la vânzare, dar îndrumă clienţii spre produsele proprii în dauna produselor oferite de alţi producători prin intermediul aceleaşi platforme”, a adăugat preşedintele Consiliului Concurenţei. Autoritatea de concurenţă a remarcat faptul că preţul la care se aplică reducerea (preţul de referinţă, care apare „tăiat”), afişat de comercianţii online, este mai mare decât nivelul prevăzut de lege, pentru aproximativ 80% dintre produsele monitorizate. 


 

×
Subiecte în articol: reduceri balck friday teapa