x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Minivacanţa de Paşte, o afacere de şapte milioane de euro

Minivacanţa de Paşte, o afacere de şapte milioane de euro

de Daniela Ivan    |    Diana Scarlat    |    18 Apr 2017   •   11:04
Minivacanţa de Paşte, o afacere de şapte milioane de euro

Deşi minivacanţa de Paşte a ţinut doar trei zile în acest an, aproape 115.000 de români şi-au cumpărat bilete prin agenţiile de turism sau prin site-urile online. Bătălia a fost pe pensiunile din zona rurală, iar cel mai mic interes a fost pentru ofertele din afara ţării, având în vedere că numai 4.800 de persoane au ales destinaţiile externe. Una peste alta, Paştele s-a dovedit a fi o afacere bănoasă şi în acest an pentru proprietarii de pensiuni şi hoteluri: turiştii au cumpărat servicii în valoare totală de şapte milioane de euro, potrivit datelor Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).

 

Marii câştigători au fost proprietarii de pensiuni sau hoteluri din zonele rurale, unde au ajuns mai mult de jumătate din aceşti bani, având în vedere că aici şi-au petrecut Paştele 65.000 de turişti. Reprezentanţii FPTR spun că orăşenii, sătui de înstrăinarea provocată de urbanizarea excesivă, încearcă să se reîntoarcă la tradiţiile româneşti. „Topul destinaţiilor turistice preferate de români de Paşte este, pentru România, condus de turismul rural: Bran-Moieciu, Bucovina, Maramureş, Mărginimea Sibiului, Moldova, unde se dezvoltă mult zona Neamţ, și Oltenia de sub munte”, spune consultantul în turism Traian Bădulescu.

Pe locul doi, după zona rurală, se află staţiunile montane, cu cele de pe Valea Prahovei pe primele locuri ca atractivitate. Au fost puse la dispoziţie 30.000 de locuri în cadrul structurilor din zonele rurale, dintre care 22.000 au fost locuri vândute. „ Băile Felix, Călimăneşti-Căciulata, Băile Herculane, Covasna, Vatra Dornei. Românii care preferă condiții de patru și cinci stele, în stațiunile montane, în top se află Valea Prahovei şi Poiana Braşov”, spune Bădulescu. În staţiunile montane, tariful mediu pentru vacanţa de Paşte de anul acesta a fost de 340 de lei de persoană pentru o vacanţă de trei nopţi. Din oferte nu a lipsit masa cu produse tradiţionale, însă au existat meniuri speciale şi meniuri alternative pentru vegetarieni.

 

Mamaia şi Delta: numai 1.300 de turişti

Pe locul al treilea au fost staţiunile balneoclimatice care au atras românii cu tarife mici, în jur de 280 de lei. Aici au sărbătorit Paştele 20.000 de turişti.

Puţini hotelieri de pe litoral au avut oferte pentru turiştii care au dorit să petreacă Paştele la malul mării, litoralul nefiind o destinaţie tradiţională pentru această sărbătoare. Aşa se explică de ce numai 900 de turişti au luat lumina sfântă la malul Mării Negre, în România. Tariful mediu pentru un pachet de trei nopţi de cazare în cameră dublă standard, cu mic dejun inclus, a fost de la 500 lei de persoană. Pasionaţii de pescuit au ales să petreacă Pastele într-o manieră inedită, în Delta Dunării. Au fost puse la dispoziţie 600 de locuri în cadrul structurilor de cazare, dintre care s-au vândut aproximativ 400 de locuri.

 

Pentru toate buzunarele

Agențiile de turism și hotelierii s-au întrecut în oferte pentru vacanța de Paște, astfel încât să poată atrage cât mai mulți turiști. Un weekend pe litoralul bulgăresc s-a vândut cu prețuri începând de la 100 de euro, la hoteluri de trei stele (două nopți de cazare, oferta agenției Paralela 45), pentru românii care au ales o minivacanță ieftină în străinătate, cu SPA inclus.

Cu circa 30 de euro mai scump, la hotel de patru stele, tot cu acces la SPA, dar și cu excursii, masă tradițional românească și program artistic, cel mai ieftin pachet complet de Paște a fost în județul Neamț. „Am pregătit un pachet de Paşte dinamic, ce a inclus vizitarea unor obiective turistice din judeţul Neamţ. Pentru două nopţi de cazare la hotelul Roman Plaza, prețul a fost de 590 de lei de persoană. Pachetul a inclus o cină specială de Paşte la Hanu Ancuței, cu ouă roșii, friptură de miel, sărmăluțe, cozonac, pască, plus cine festive la hotelul Roman Plaza, vizitarea mănăstirilor din judeţul Neamţ şi acces la SPA”, explică Nușa Chiriac, director general hotelul Roman Plaza din Roman şi Hanu Ancuţei.

 

Numărul redus de zile libere, dar şi contextul politic actual au făcut ca interesul pentru petrecerea Paştelui în străinătate să fie scăzut, comparativ cu anii trecuţi. Numărul aproximativ de locuri puse la dispoziţie în cadrul diverselor oferte a fost de 7.500, dintre care 4.800 reprezintă numărul aproximativ de locuri vândute pentru sărbătorile de Paşte din acest an. Cele mai căutate destinaţii externe au fost staţiunile bulgăreşti de la ţărmul Mării Negre, urmate de cele din Grecia sau Tenerife.

Capcanele rezervărilor on-line

Din ce în ce mai mulţi turişti români au ales să călătorească în ţară prin agenţiile de turism sau au folosit sisteme de rezervări on-line. Centrul European al Consumatorilor din România ne atenţionează asupra capcanelor pe care pot să ni le întindăunele site-urile care oferă servicii turistice. Iată câteva dintre cele mai frecvente probleme de care s-au lovit turiştii:

  • Preţul prezentat la început nu este acelaşi ca preţul final
  • Pe site-uri nu se preciza că afirmaţiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar două”, „disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv
  • Preţul total sau modul în care acesta era calculat nu era clar
  • Ofertele promoţionale nu sunt de fapt disponibile
×