x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Românii îşi doresc să călătorească mai mult în 2022

Românii îşi doresc să călătorească mai mult în 2022

28 Dec 2021   •   19:00
Românii îşi doresc să călătorească mai mult în 2022

Disponibilitatea românilor de a călători anul viitor va fi chiar mai mare decât în perioada pre-pandemică, însă vor exista şi modificări privind preferinţele acestora pentru tipul de cazare şi serviciile alese, potrivit unui studiu publicat de o platformă hotelieră.

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Szallas Group, din care face parte platforma hotelieră online Travelminit.ro, şi Nielsen IQ, unităţile de cazare mai mici, precum casele de oaspeţi, cabanele şi apartamentele, care le pot oferi turiştilor intimitatea şi siguranţa de care au nevoie, sunt din ce în ce mai căutate de români. Cabanele şi pensiunile din destinaţii ascunse, mai puţin aglomerate, au devenit mult mai populare în perioada Covid, fiind soluţia perfectă pentru cei care îşi doresc să se bucure de o vacanţă relaxată într-un loc izolat, cât mai departe de mulţimi şi de aglomeraţie.

Practic, în România, ponderea hotelurilor a scăzut de la 26% în 2019 la 24% în 2020, în timp ce ponderea rezervărilor non-hoteliere a crescut de la 20% la 24%. Segmentul non-hotelier include apartamente, vile şi case de vară. Deşi diferenţele nu par semnificative la prima vedere, cifrele arată că numărul rezervărilor la hoteluri va stagna, în timp ce numărul rezervărilor la unităţi de cazare mai mici va avea o creştere bruscă, precizează realizatorii documentului citat.

Cercetarea a analizat şi opinia consumatorilor privind măsurile de prevenire a răspândirii Covid-19 luate de unităţile de cazare, acestea jucând un rol important în decizia de rezervare.

"Aproape toţi participanţii (98%) la studiul nostru au nevoie de flexibilitate şi de posibilitatea de a-şi schimba şederea planificată şi de a-şi anula gratuit călătoria. Deloc surprinzător, preferinţa pentru servicii suplimentare de igienă (de exemplu, dezinfectant pentru mâini, mască, mănuşi) şi condiţii de menţinere a distanţei sociale adecvate (de exemplu, capacitate redusă, mese în cameră) este, de asemenea, peste 95%", a explicat Kata Padar, senior market researcher la Nielsen IQ.

 

×