x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Secrete pe care companiile aeriene prefera sa le ascunda

Secrete pe care companiile aeriene prefera sa le ascunda

02 Dec 2017   •   14:51
Secrete pe care companiile aeriene prefera sa le ascunda

Avionul ramane un mijloc de transport confortabil si rapid, folosit anual de milioane de persoane. Ne place sa credem ca, pentru noi, o calatorie cu avionul nu ascunde secrete.

 

1. Fulgerele nu iarta

Orice avion de linie poate fi lovit de fulger in plin zbor. Astfel de incidente se inregistreaza de cel putin o data pe an sau la fiecare 1.500 de ore de zbor, chiar daca pilotii incearca sa evite norii de furtuna. Dar aparatele moderne sunt pregatite in totalitate pentru asemenea evenimente.

Exista dispozitive de protectie menite sa prevaina o pana severa. Punctul nevralgic este rezervorul de carburant. Totusi, este bine de precizat ca din 1963 nu a mai avut loc nici un accident cauzat de fulger.

2. Locuri sigure

Federal Aviation Administration (FAA), agentia guvernamentala care stabileste regulile pentru aviatia civila a Statelor Unite si efectueaza controalele de rigoane, afirma ca nu exista nici un loc sigur in aparatele de zbor.

Totusi, numeroase studii sustin contrariul. Astfel, in caz de accident, probabilitatea de deces este de 32% in partea din spate a avionului, de 39% la mijloc si de 38% pe locurile din fata.

3. Lumina la aterizare

In pofida numeroaselor speculatii care se fac pe aceasta tema, la aterizare lumina din salonul avionului scade in intensitate pentru ca pasagerii sa se poata obisnui cu obscuritatea in cazul unei evacuari de urgenta.

Avand in vedere ca o astfel de operatiune ar trebui sa dureze cel mult 90 de secunde din momentul producerii unui incident nefericit, nu este timp suficient pentru adaptarea la noile conditii.

4. Camere secrete?

In timpul zborurilor pe distante lungi, membri echipajului lucreza pana la 16 ore din 24. Prin urmare, ei au nevoie de odihna, de refacerea fortelor. In acest scop avioanele Boeing 777 si 787 Dreamliners au prevazute mici camere, unde pilotii se pot relaxa.

In mod normal, este o singura camera, ascunsa in spatele unei scari, unde sunt intre sase si 10 paturi, dar si o sala de baie.

 

×
Subiecte în articol: avion secrete fulger furtuna lumina salon