x close

România a devenit țara festivalurilor tech-house

0
Autor: Diana Scarlat 14 Iul 2017 - 10:56
România a devenit țara festivalurilor tech-house
Vezi galeria foto


După o perioadă de mari festivaluri rock, intrată în declin din 2010, România a revenit pe harta internațională a evenimentelor muzicale de mare amploare, din 2015, când s-a lansat un adevărat fenomen, la Cluj. Festivalurile UNTOLD și Electric Castle au dat startul distracției cu încasări de milioane de euro și sute de mii de fani. Anul acesta, deja s-au înregistrat primele succese răsunătoare la festivalurile de la malul mării, iar Neversea a umplut litoralul, săptănâna trecută, când turiștii aproape nu au mai găsit niciun loc de cazare, în weekend. În aceste zile, Electric Castle a creat același fenomen la Cluj. Urmează Bucureștiul, cu TIMESHIFT, în perioada 20-23 iulie, apoi, din nou Clujul, cu UNTOLD 2017, în perioada 3-6 august.

 

Castelului Banffy de la Bonţida, localitate din apropierea orașului Cluj, este vedeta întregii țări, în aceste zile, datorită festivalului Electric Castle, ajuns la cea de-a treia ediție. Anul acesta, organizatorii au deschis distracția cu două nume celebre ale scenei românești, arătând că muzica bună supraviețuiește atât scurgerii timpului, cât și schimbării preferințelor noilor generații. Mirabela Dauer și Corina Chiriac au smuls publicului tânăr ropote de aplauze, alături de celebri artiștii internaționali. Astăzi vor urca pe scenă celebrii Paul Van Dyk, Timo Maas, dar și Luna Amară, pentru iubitorii genului rock alternativ, care nu au fost uitați de organizatori.

Sute de mii de fani și toate locurile de cazare ocupate

Electric Castle a adus la Castelului Banffy 150.000 de fani ai muzicii electronice, la fel ca și Neversea, la malul mării. Mai departe, TIMESHIFT va umple Capitala de iubitori ai muzicii tech-house și dance, săptămâna viitoare, marele nume al festivalului de la București fiind David Guetta. TIMESHIFT este primul astfel de festival, care se va desfășura în perioada 20-23 iulie 2017 la București, în incinta Romexpo, care are potențial de a deveni un eveniment chiar mai important decât cel de la Cluj. În urma primei ediții Timeshift se va putea cedea, pe baza încasărilor, dacă acest eveniment de la București se poate apropia de amploarea Untold, ca număr de participanți, chiar de la prima ediție.

Este un festival nou, care reunește, alături de David Guetta, un playlist foarte bun. Sperăm să avem rezultate bune și oamenii să se bucure de cel mai mare eveniment de muzică de acest gen din Capitală. Timeshift are potențial de a aduce Bucureștiului câștiguri mai mari decât aduce Untold Clujului, ca taxe și impozite, inclusiv din vânzări pentru hotelieri, restaurante, baruri, terase și magazine. Există rezervări făcute la cele mai mari hoteluri din Capitală, pentru Timeshift. Sunt foarte mulți tineri care vor veni la festival, atât din România, cât și din străinătate. Sunt deja foarte mulți străini care au cumpărat bilete la festival și au rezervări la cele mai bune hoteluri din Capitală, care ne sunt partenere”, explică Ioan Borzea, organziatorul TIMESHIFT.

 

Potențial uriaș pentru economia României

Clujul se pregătește să preia apoi marea de spectatori, la începutul lunii august, cap de afiș fiind Afrojack și Armin van Buuren. Untold nu este doar un festival de muzică techno, tech-house și dance, ci un adevărat fenomen care a adus Clujului, anul trecut, peste 300.000 de spectatori și încasări de 23 de milioane de euro, în patru zile, cu un buget de 4,5 milioane de euro pentru organizare. S-a calculat un buget de cheltuieli mediu de 50 de euro pe zi pentru fiecare spectator, pe lângă plata locurilor de cazare, a transportului și a biletelor de intrare la spectacole, ceea ce înseamnă un câștig enorm pentru comercianți. În plus, Clujul are un grad de ocupare a spațiilor de cazare de peste 100%, în timpul festivalului, iar rezervările se fac deja cu cel puțin șase luni înainte de data desfășurării evenimentului.

Citeşte mai multe despre:   Untold Festival,   Electric Castle,   david guetta,   timeshift
Afisari: 773
Serviciul de email marketing furnizat de