x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Scrisori

21 Mar 2005   •   00:00

  • 21 martie 2005
  • Adochitei V. Mihai: "Am fost pensionat pe caz de boala gr. III in anul 1999 cu dosarul nr. 88395. In anul 2002, pe 2 octombrie, fara sa fiu chemat la Oficiul Fortelor de Munca, mi s-a intocmit dosar pentru pensie pentru limita de varsta. La 2 octombrie am primit decizia de pensionare cu nr. 0/157591, cu suma stabilita de 895.341 lei, suma care ma nemultumeste. Ce pot sa fac?".
    RASPUNS: Va indrumam sa va adresati la Casa Judeteana de Pensii sau la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, cu adresa in Strada Latina numarul 8, Sector 2, Bucuresti, telefon Infoline - 021-250.91.11, pentru a oferi amanuntele necesare rezolvarii situatiei dumneavoastra.

  • Anghel Ioana Maria, Targoviste:
  • "Apreciez foarte mult faptul ca ii ajutati pe cititorii dumneavoastra si apelez si eu, sperand ca imi veti da un sfat. As dori sa stiu care sunt actele de care am nevoie daca imi schimb domiciliul si care sunt cele necesare pentru stabilirea resedintei".
    RASPUNS: Potrivit datelor de la Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, documentele necesare pentru schimbarea domiciliului sunt: cererea pentru eliberarea cartii de identitate; actul de identitate anterior; certificatul de nastere si casatorie (daca este cazul), in original si copie xerox; hotararea de divort definitiva si irevocabila (daca este cazul), in original si copie xerox; certificatul de deces al sotului (daca este cazul), in original si copie xerox; certificatele de nastere ale copiilor sub 14 ani (daca este cazul), in original si copie xerox; documentele cu care se face dovada domiciliului (original si copie xerox); livretul militar sau alta dovada legala, cu viza de luare in evidenta la noul domiciliu, daca solicitantul este supus obligatiilor militare; chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate - 65.000 lei, achitata la Trezorerie sau CEC; timbru fiscal in valoare de 3.000 de lei. Documentele necesare pentru stabilirea resedintei sunt urmatoarele: cererea de stabilire a resedintei; actul de identitate al solicitantului; certificatele de nastere si casatorie (daca este cazul); certificatele de nastere ale copiilor sub 14 ani care isi stabilesc resedinta cu solicitantul; actul de identitate al gazduitorului; documente din care sa rezulte ca solicitantul sau titularul spatiului de locuit detine dreptul de proprietate asupra imobilului respectiv; timbru fiscal in valoare de 3.000 lei. Pentru oricare dintre aceste doua proceduri trebuie sa depuneti cererea la Serviciul public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia domiciliati.

  • Stanciu Ion:
  • "Va rog sa ma lamuriti in legatura cu recalcularea pensiei. Eu am fost inginer pensionar, intre 1966 si 1981, si am functionat ca profesor cumulard la Liceul Industrial de Petrol din Campina. In aceeasi perioada, pentru profesorii cumularzi nu se incheia contract de munca, remunerarea se facea in functie de numarul de ore prestate, iar calculul retributiei se intocmea pe baza statului de plata. In concluzie, va rog a ma lamuri daca pot beneficia de recalcularea pensiei, incluzand sporul de salariu realizat in aceeasi perioada la Liceul Industrial de Petrol, fiind cumulard".
    RASPUNS: De la Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale am primit pentru dumneavoastra urmatorul raspuns: "Potrivit prevederilor Legii nr. 128/1997 privind statutul cadrelor didactice in invatamant, in coroborare cu prevederile art. 23 din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, sumele incasate de personalul didactic pentru plata cu ora nu fac parte din baza de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale si, ca atare, aceste sume nu sunt luate in calcul la stabilirea punctajului mediu anual".

  • Serban Viorel, Dragasani, jud. Valcea:
  • "Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa contina dosarul pentru inscrierea in baza de date a firmelor care intermediaza plasarea fortei de munca in strainatate. Daca suntem din Dragasani, judetul Valcea, unde putem sa depunem dosarul? Am meseria de agricultor, mecanic, lacatus mecanic, tractorist. Mentionez ca am 42 de ani".
    RASPUNS: Pentru a pleca la lucru in strainatate trebuie sa va inregistrati in banca de date a Oficiului pentru Migrarea Fortei de Munca, cu sediul in Strada Walter Maracineanu numarul 1-3, Bucuresti. De asemenea, a pleca la lucru in strainatate presupune sa aveti un fond minim banesc pentru a va permite sa acoperiti cheltuielile pentru traduceri si legalizari de acte, teste, control medical, participari la selectii si cheltuieli de transport. Dosarul dumneavoastra de inscriere in banca de date a OMFM trebuie sa contina urmatoarele documente: copie dupa buletin; copie dupa pasaport (cu o valabilitate de minimum 6 luni); cazier judiciar sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti antecedente penale; copie dupa actele de studii si certificatele de calificare absolvite - legalizate la notariat; copie dupa cartea de munca (toate paginile scrise) sau declaratie pe propria raspundere ca nu aveti carnet de munca - legalizata la notariat; adeverinta medicala de la medicul de familie ca sunteti clinic sanatos si ca nu figurati in evidenta cu boli cronice; curriculum vitae; fisa personala (modelul se afla tot la sediul oficiului); o fotografie tip pasaport. In cazul in care conditiile dumneavoastra corespund cu cerintele solicitate de angajator, veti fi instiintat de OMFM sa va prezentati la selectiile si preselectiile organizate in cooperare cu ambasada tarii respective din Romania si reprezentantii angajatorilor straini.

    ×
    Subiecte în articol: arhiva jurnalul copie