x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul 2.300 de maşini Nissan şi Infiniti, distruse de valul tsunami

2.300 de maşini Nissan şi Infiniti, distruse de valul tsunami

15 Mar 2011   •   12:11
2.300 de maşini Nissan şi Infiniti, distruse de valul tsunami

După cutremurul devastator de vinerea trecută urmat de valurile tsunami ce au măturat coasta de nord est a ţării cel puţin 2.300 de modele Nissan şi Infiniti care aşteptau pe coasta Pacificului să fie încărcate în vase de transport cu destinaţia SUA au fost avariate şi unele chiar au luat foc.

Maşinile se aflau într-o parcare din apropierea punctelor de încărcare atunci când au fost lovite de valul tsunami.

Potrivit comunicatului publicat de Nissan, dintre cele 2.300 de maşini, 1.300 erau modele Infiniti M, EX şi FX, ce urmau să ajungă în America de Nord. Printre acestea se aflau şi câteva exemplare ale roadsterului 370Z. Maşinile distruse în portul Hitachi erau produse de uzina Nissan şi Infiniti din prefectura Tochigi.

De asemenea, alte 1.000 de autoturisme destinate dealerilor locali au fost avariate de valul tsunami în prefectura Miyagi.

Seismul, a cărei magnitudine a fost revizuită la 9 grade pe scara Richter, care s-a produs la 130 km distanţă de coasta Japoniei, a afectat serios activitatea marilor producători din această ţară.

Astfel, Toyota a oprit mai multe linii de asamblare şi uzine, care totalizează aproximativ 45% din producţia globală a mărcii nipone. Fuji Heavy Industries Ltd., producătorul maşinilor Subaru a închis cinci uzine după cutremur şi încă nu se ştie când va relua producţia.

Mazda şi Suzuki nu au avut prea mult de suferit de pe urma dezastrului în principal pentru că uzinele acestora se află în alte zone ale ţării. Însă ambele companii vor avea un impact asupra lanţului de furnizare şi distribuţie.

Mitsubishi voia să reia producţia astăzi dar un purtător de cuvânt a spus că uzinele sale vor fi închise până marţi când compania va coordona livrarea componentelor şi distribuţia cu furnizorii săi, unii aflându-se în zona afectată de calimităţi.

×