x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Dragoste la prima vedere

Dragoste la prima vedere

de Dragos Stoica    |    31 Aug 2008   •   00:00
Dragoste la prima vedere

DRIVE – TEST  ●  Noua Mazda6 impresionează prin design
Noua Mazda6 duce cu brio mai departe succesul modelului iniţial, atuurile sale fiind aspectul superb şi spaţiul de la interior.



DRIVE – TEST  ●  Noua Mazda6 impresionează prin design
Noua Mazda6 duce cu brio mai departe succesul modelului iniţial, atuurile sale fiind aspectul superb şi spaţiul de la interior.

Priviţi pozele alăturate şi spuneţi cu mîna pe inimă că nu vă place noua Mazda6! Cam greu asta, nu-i aşa, deoarece constructorul japonez a dat din nou lovitura.

INCONFUNDABILĂ. Dacă într-un trecut nu prea îndepărtat maşinile de fabricaţie niponă erau considerate de linia a doua, fără îndoială că acest lucru s-a schimbat. În privinţa Mazdei, e limpede că lucrurile stau astfel. Întreaga gamă gîndită după conceptul ZOOM-ZOOM se arată o reuşită, lucru valabil şi în cazul piesei de rezistenţă care este noua Mazda6. Modelul testat a fost dotat cu un motor pe benzină, de 2.0 litri şi 147 CP.

Fără să dezamăgească la capitolul performanţelor dinamice, cifrele de mai sus au părut un pic exagerate. Pentru o maşină din clasa medie, acceleraţiile sunt foarte bune, dar pînă la atingerea unei viteze de 100 km/h ai nevoie de 10 secunde, ceea ce se situează sub prestaţiile unor alte propulsoare de aceeaşi putere. Mai degrabă maşina se recomandă pentru călătorii lungi, unde, în regim de autostradă, motorul îşi demon-strează eficacitatea. De altfel, în această ipostază se poate surprinde una din calităţile Mazdei6: uşor de condus, cu o ţinută de drum absolut remarcabilă, fără ruliu în curbe şi cu un sistem de frînare (bineînţeles, asistat la rîndul său de alte sisteme precum ABS, EBD) extrem de eficient. Mazda6 oferă în standard sistemele de stabilitate dinamică (DSC) şi control al tracţiunii (TCS). Lucru probat, s-a dovedit o maşină antifonată aproape perfect, prilej pentru ca cei cinci pasageri ai săi, instalaţi confortabil atît în faţă, cît şi spate, să se bucure din plin de binefacerile auditive ale sistemului BOSE, cu care este dotată echiparea TE Plus. La siguranţă, lucrurile sînt simple: cinci stele Euro NCAP, airbaguri pe toate părţile.


Bord reuşit, interior ergonomic

Materialele folosite la interior sînt de calitate bună, impresia generală fiind că s-a acordat destulă atenţie habitaclului. Acestui lucru i se adaugă şi aspectul spectaculos al planşei de bord, bine desenată şi cu multe instrumente dispuse direct pe volan, de aici putîndu-se acţiona aerul condiţionat, computerul de bord, sistemul audio sau navigaţia prin satelit (acolo unde există). Sînt multe spaţii de depozitare, iar portbagajul oferă un volum de 519 litri, ceea ce impresionează pe stil românesc. La modelul testat am avut un consum de 14 litri în oraş şi 10 litri afară, în timp ce preţul maşinii este de 24.290 euro, cu toate taxele.

×
Subiecte în articol: auto