Urmasul modelului care a facut istorie in timpul celei de-a doua conflagratii mondiale pastreaza nealterat caracterul off-road al celebrului sau predecesor.
E suficient sa-l vezi o singura data ca mintea sa-ti fuga direct la filmele de razboi vazute in copilarie. Iar asta deoarece Jeep Wrangler este una dintre cele mai inconfundabile masini construite vreodata, cu un aspect care transcede timpul. De fapt, imaginea sa frontala este aceeasi de peste sapte decenii, de pe vremurile cand celebrul Willys defila prin hartoapele Normandiei in drumul Aliatilor spre Berlin.
Intre timp, modelul arhetipal 4X4 a mai bifat cateva conflicte serioase pe raboj, pentru ca apoi sa-si gaseasca rostul si pe timp de pace. Willys s-a metamorfozat in Wrangler, iar marca americana s-a aliat in urma cu trei ani cu Fiat, rezultatul fiind ca toate modelele sale au fost revazute. Dar infatisarea lui Wrangler a ramas aproape neschimbata, ceea ce puncteaza din plin in mentalul colectiv. Linii puternice si drepte, masive, faruri rotunde, si, mai ales, atemporala grila a radiatorului. Si ca sa fie cat mai aproape de caracterul inaintasului sau, Wrangler se poate decapota. Partea de sus este formata din trei bucati de plastic demontabile, la fel ca si cele doua portiere laterale.
Singura motorizare disponibila este turbodieselul 2.8 litri si 200 CP. In Romania, aceasta vine cu o transmisie manuala in sase trepte. Cuplul de 410 Nm pare suficient pe hartie. In realitate, nu se simte ca lumea decat de la o turatie de aproximativ 2.000-2.200 rpm, valori ridicate pentru un 'motorinar'. Ca atare, Wrangler trebuie condus sensibil mai turat decat alte dieseluri pentru un comportament relativ dinamic, cu un regim de croaziera pe la 130 de kilometri la ora. Pe teren accidentat este evident ca Wrangler se simte mai bine: folosit de un sofer cat de cat experimentat, motorul face fata oricarei provocari. Garda la sol este super inalta, asta si datorita jantelor de 17 inch, in timp ce suspensiile absorb foarte bine socurile. Nota bene, acestea isi fac bine treaba si pe sosea, iar Wrangler nu prea are ruliu in curbe. De-a lungul a 500 de kilometri, consumul inregistrat a fost de 9,6 litri la suta de kilometri, rulandu-se in mediu urban, extra si off-road.
In versiunea de echipare Sahara, cea testata, dotarea standard contine ESP cu setari diferite pentru modul de rulare, ABS, asistenta la franare, control al tractiunii, distributie electronica a fortei de franare, bare stabilizatoare pe fata si pe spate, airbaguri frontale si scut de protectie pentru rezervor. Scaunele pe fata sunt incalzite, exista aer conditionat automat, sistemul audio Infinity cu sase difuzoare, comenzi pe volan si computer de bord. Spatiul pasagerilor nu este tocmai atuul sau, dar patru persoane pot merge in Wrangler, asta cu bagajele in brate. Soferul poate depasi 1.90 m fara sa intampine probleme in manevrarea comenzilor si mai ales a pedalelor supradimensionate. Modelul din imaginile alaturate costa 40.805 euro.
Jeep Wrangler 2.8 CRD 200CP Sahara
Cilindree: 2.776 cmc
Putere: 200 CP/3.600 rpm
Cuplu: 410 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 10,5 s
Viteza maxima: 172 km/h
Volum rezervor: 67 l
Volum portbagaj: 142 l
Unghi de atac: 38,1 grade
Unghi de rampa: 25,9 grade
Unghi de degajare: 31,3 grade
Pret: 40.805 euro (TVA inclusa)