x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Jeep Wrangler

de Dragos Stoica    |    20 Ian 2012   •   21:00
Jeep Wrangler

Urmasul modelului care a facut istorie in timpul celei de-a doua conflagratii mondiale pastreaza nealterat caracterul off-road al celebrului sau predecesor.
E suficient sa-l vezi o singura data ca mintea sa-ti fuga direct la filmele de razboi vazute in co­pi­larie. Iar asta deoarece Jeep Wrangler este una dintre cele mai inconfundabile masini construite vreodata, cu un aspect care transcede timpul. De fapt, ima­ginea sa frontala este aceeasi de peste sap­te de­ce­nii, de pe vremurile cand celebrul Willys de­fila prin har­toapele Normandiei in drumul Aliatilor spre Berlin.

Intre timp, modelul arhetipal 4X4 a mai bifat cateva conflicte serioase pe raboj, pentru ca apoi sa-si gaseasca rostul si pe timp de pace. Willys s-a me­ta­morfozat in Wrangler, iar marca americana s-a aliat in urma cu trei ani cu Fiat, re­zultatul fiind ca toate modelele sale au fost re­va­zute. Dar infatisarea lui Wrangler a ramas aproape neschimbata, ceea ce puncteaza din plin in mentalul colectiv. Linii puternice si drepte, masive, fa­ruri rotunde, si, mai ales, atemporala grila a radia­torului. Si ca sa fie cat mai aproape de caracterul ina­in­tasului sau, Wrangler se poate decapota. Par­tea de sus este formata din trei bucati de plastic de­montabile, la fel ca si cele doua portiere laterale.

Singura motorizare disponibila este turbo­dieselul 2.8 litri si 200 CP. In Romania, aceasta vine cu o transmisie manuala in sase trepte. Cuplul de 410 Nm pare suficient pe hartie. In realitate, nu se sim­te ca lumea decat de la o turatie de aproximativ 2.000-2.200 rpm, valori ridicate pentru un 'mo­torinar'. Ca atare, Wrangler trebuie condus sensibil mai turat decat alte dieseluri pentru un com­por­ta­ment relativ dinamic, cu un regim de croaziera pe la 130 de kilometri la ora. Pe teren accidentat este evi­dent ca Wrangler se simte mai bine: folosit de un so­fer cat de cat experimentat, motorul face fata ori­ca­rei provocari. Garda la sol este super inalta, asta si datorita jantelor de 17 inch, in timp ce suspensii­le absorb foarte bine socurile. Nota bene, acestea isi fac bine treaba si pe sosea, iar Wrangler nu prea are ruliu in curbe. De-a lungul a 500 de kilometri, con­sumul inregistrat a fost de 9,6 litri la suta de kilometri, rulandu-se in mediu urban, extra si off-road.

In versiunea de echipare Sahara, cea testata, dotarea standard contine ESP cu setari diferite pentru modul de rulare, ABS, asistenta la franare, control al tractiunii, distributie electronica a fortei de franare, bare stabilizatoare pe fata si pe spate, airbaguri frontale si scut de protectie pentru re­zervor. Scaunele pe fata sunt incalzite, exista aer con­ditionat automat, sistemul audio Infinity cu sase difuzoare, comenzi pe volan si computer de bord. Spatiul pasagerilor nu este tocmai atuul sau, dar pa­tru persoane pot merge in Wrangler, asta cu bagajele in brate. Soferul poate depasi 1.90 m fara sa in­tam­pine probleme in manevrarea comenzilor si mai ales a pedalelor supradimensionate. Mo­delul din imaginile alaturate costa 40.805 euro.

Jeep Wrangler 2.8 CRD 200CP Sahara
Cilindree: 2.776 cmc
Putere: 200 CP/3.600 rpm
Cuplu: 410 Nm/2.000 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 10,5 s
Viteza maxima: 172 km/h
Volum rezervor: 67 l
Volum portbagaj: 142 l
Unghi de atac: 38,1 grade
Unghi de rampa: 25,9 grade
Unghi de degajare: 31,3 grade
Pret: 40.805 euro (TVA inclusa)

×
Subiecte în articol: auto&moto