x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Manifest - O lume eliberata de obsesia sabloanelor

Manifest - O lume eliberata de obsesia sabloanelor

de Raluca Grintescu    |    10 Dec 2006   •   00:00
Manifest - O lume eliberata de obsesia sabloanelor

Imagini puternice, atipice, dar impresionante prin forta frumusetii unor doamne neobisnuite, si-au facut aparitia in revistele de frumusete si in diferite locuri din oras.

Frumusetea adevarata Imagini puternice, atipice, dar impresionante prin forta frumusetii unor doamne neobisnuite, si-au facut aparitia in revistele de frumusete si in diferite locuri din oras.

Dove a lansat Manifestul pentru Frumusetea Adevarata: imaginile cu o doamna de 96 de ani - Irene Sinclair, o pistruiata simpatica, si alte femei de o frumusete atipica fac o demonstratie vizuala care isi propune sa demonteze cliseul 90/60/90. Manifestul este expresia filozofiei brandului Dove, care crede ca frumusetea adevarata apare in diferite forme, masuri, culori si varste si ca absolut fiecare centimetru al corpului nostru merita mai putina critica si mai multa iubire. Se doreste ca fiecare femeie sa se simta frumoasa prin ingrijire, atitudine si respect fata de sine, la 20, 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90 si chiar la 100 de ani. Luni, 20 noiembrie, in Sala Nicolae Iorga de la Palatul Parlamentului, frumusetea adevarata a fost celebrata si aplaudata!

IDEI. Reprezentanti media, personalitati admirabile din spatiul public romanesc, fotografi dintre cei mai talentati, s-au reunit in semn de adeziune si solidaritate cu mesajul campaniei Manifest pentru Frumusetea Adevarata. Ideile promovate de Manifest au fost dezvoltate de discursurile unor vorbitori cu viziuni si preocupari diferite, dar convergente: Alexandra Gatej - presedinte Unilever Europa Centrala si de Sud, Dana Razboiu - ambasador al Manifestului, Horia Roman Patapievici - scriitor, Stefan Cosma - fotograf, si moderatorul intalnirii - Razvan Exarhu.

FORTA SI GRATIE. Horia Roman Patapievici a reusit si de aceasta data sa incante si sa puna pe ganduri intreaga asistenta. El a facut o paralela foarte interesanta intre standardele de frumusete ale grecilor si cele actuale, individualitatea suverana a fiecarei fiinte si absurdul tentativei civilizatiei moderne de a aseza viata in formate de serie. Intr-o atmosfera relaxata si calda, oaspetii au fost definitiv cuceriti de forta si gratia cu care au fost invitati sa adere la mesajul manifestului, ca forma de exprimare a unei definitii extinse a frumusetii adevarate care merge dincolo de cliseul 90-60-90.

Acesta este doar primul pas al unei campanii curajoase si efervescente care va continua sa construiasca incredere si respect pentru diversitatea formelor, varstelor si culorilor frumusetii.

EXPOZITIE. Manifestul ofera publicului ocazia de a se intalni cu frumusetea feminina atipica in viziunea a 10 fotografi romani. Expozitia de fotografie a fost inaugurata cu ocazia lansarii Manifestului si este gazduita de Libraria Carturesti pana la 15 decembrie. Chipuri interesante de femei va pun fata in fata cu viziunea unei lumi eliberate de obsesia sabloanelor si prejudecatilor si va invita sa descoperiti frumusetea adevarata in diversitatea ei.

REACTII IN EUROPA. In primavara anului 2004, Dove a lansat in Europa Manifestul pentru frumusetea adevarata, printr-o campanie publicitara diferita de tot ce se facuse pana atunci. Campania, realizata in colaborare cu fotograful de celebritati Ian Rankin, prezenta un grup de femei obisnuite, cu forme generoase, asa cum nu sunt de obicei reprezentate in publicitate, femei care insa se simteau bine in pielea lor si care au fost recrutate pe strada, fiind alese tocmai datorita increderii si farmecului lor. Campania a iscat rapid dezbateri pretutindeni si a dat nastere chiar la controverse.

×
Subiecte în articol: spectator frumuseţea adevar